دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: زمان آن رسیده است که بحث‌های تکراری درباره ایران پایان باید.

علی اصغر سلطانیه در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: ایران مطابق تعهدات خود در چارچوب توافقنامه‌ای که با آژانس داشته است مسائل را حل و فصل کرده و آژانس باید اعلام کند که بازرسی‌ها عادی شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان تغییر و بازنگری در عملکرد آژانس فرا رسیده است، گفت: با نقطه ضعفهایی که در آژانس مشاهده شده باید اصلاحاتی در آژانس صورت گیرد و نگاهی به آینده داشته باشیم.

سلطانیه تصریح کرد: در گزارش البرادعی همواره یک نکته بسیار مهم تکرار شده است که با وجود بازرسیهای فشرده در ایران همواره به طور رسمی به دنیا اعلام شده که هیچ شواهدی بر انحراف مواد هسته ای و فعالیت‌ها و اهداف نظامی مشاهده نشده است و این یک سند بین‌المللی است که بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران صحه گذاشته است.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت: بار دیگر سفرای کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها روز جمعه بیانیه مفصلی را بر حمایت از جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند که قرار است سفیر کوبا همزمان با آغاز بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران در آژانس آن را قرائت کند

کد خبر 76344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز