چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رییس جمهور سوریه با تاکید بر این که مذاکرات صلح غیرمستقیم سوریه و رژیم صهیونیستی به آغاز شده، عنوان داشت: در صورتی که روند صلح عادلانه نباشد تداوم نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه‌ الشرق الاوسط، چاپ لندن، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه، طی سخنانی در آکادمی دیپلماتیک لندن اظهار داشت: مذاکرات صلح غیر مستقیم بین سوریه و اسرائیل به روشی صحیح آغاز شده است و این مذاکرات در حال حاضر بر محور تعیین مرزهای دو طرف پیش از جنگ 1967 استوار است.

وی افزود: نمی‌توانیم زمان پایان این مذاکرات را تعیین کنیم، اما هر گونه مذاکرات صلح باید در کمال صراحت و شجاعت انجام شود و در صورت از بین رفتن صلح، همه طرف‌ها متضرر خواهند شد.

مشاور رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: دیدگاه سوریه در خصوص صلح عادلانه و فراگیر بر محور قطعنامه‌های بین‌المللی استوار است.

وی اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سرزمین‌های عربی تحت اشغال را به ایجاد مشکلات فاجعه آمیز در این مناطق منجر دانست و افزود: بشار اسد رئیس جمهور سوریه، پیش از حمله آمریکا به عراق تاکید کرد که گفت‌وگو بهترین و مناسب‌ترین راه‌کار برای حل مشکلات بین‌ کشورها است و سیاست انزوا و جنگ راه‌کار مناسبی نیست هر چند که اجرای تصمیم حمله به عراق آسان است، اما ایجاد راه‌کار برای نتایج فاجعه بار این جنگ بسیار سخت خواهد بود.

شعبان تصریح کرد: این وضعیت آن چیزی است که غرب با گذشت پنج سال از حمله به عراق و از بین بردن امنیت و ثبات این کشور به آن رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، بر ضرورت اقدامی مناسب جهت مبارزه با این اقدامات غیر انسانی تاکید کرد و موضع‌گیر‌ی‌های مثبت غرب را جهت مقابله با این اقدامات خواستار شد.

این مقام سوری هم چنین نسبت به انتخاب باراک اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا ابراز خوش بینی کرده و افزود: من امیدوارم این انتخاب به آغاز تحولی جدید منجر شود و ما شاهد استراتژی‌هایی جهت تحقق صلح و ثبات برای همه ملتهای جهان باشیم.

وی درباره‌ی اظهارات اوباما در شورای روابط اسرائیل - آمریکا که بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل دانسته بود، گفت:‌ من هم این سخنرانی را شنیدم و می‌دانم که نامزد‌های انتخاباتی در راستای کسب نتایج انتخابات سخن می‌گویند، اما امیدواریم که استراتژی دولت آینده آمریکا بر اساس عدالت استوار باشد.

شعبان تصریح کرد: عدالت تنها برای منطقه مهم نیست که برای وجهه آمریکا نیز مهم است.

کد خبر 68825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز