چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه عراق امروز (چهارشنبه 22 آبان) به همتای سوری خود اعلام کرد که عراق پایگاهی برای حمله به سوریه نخواهد بود و به زودی نماینده از عراق به سوریه مامور خواهد شد

خبرگزاری آلمان از دمشق گزارش داد، هوشیار زیباری که روز سه‌شنبه به دمشق رفت، با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد. زیباری همچنین نامه‌ای را از جانب نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به بشار اسد، رییس جمهور سوریه تسلیم کرد.

در این نامه آمده است که دولت عراق در جریان حمله اخیر آمریکا به روستای ابو کمال سوریه قرار نداشته است.

این اولین دیدار یک مقام عراقی از دمشق پس از حمله فرامرزی آمریکا به سوریه در پایان ماه اکتبر است.

این دیدار نشانه‌ای از «ژست حسن نیت» از جانب دولت عراق است تا نگرانی‌های خود را برای حفظ روابط برادرانه با سوریه ابراز کند.

حمله اواخر ماه اکتبر موجب کشته شدن هفت غیرنظامی شد. دولت آمریکا به صورت رسمی درباره این عملیات اظهارنظر نکرد، اما در محافل غیررسمی ادعا شد هدف از حمله، شبه‌نظامیان القاعده بوده‌اند.

پس از این حمله، یکی از سخنگویان دولت سوریه در دمشق اعلام کرد دولت عراق هم در مسوولیت این حمله سهیم است، زیرا این حمله از قلمرو این کشور صورت گرفته است.
همچنین پس از این جریان، اسد روز یکشنبه مخالفت خود را با امضای قراداد امنیتی میان آمریکا و عراق اعلام کرد و گفت حضور نیروهای آمریکا در عراق تهدیدی برای ثبات در منطقه است.

وی به نمایندگان پارلمان عربی گفت: حضور نیروهای اشغالگر تهدیدی دایمی برای همسایگان عراق است.

کد خبر 68208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز