دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
۹ نفر

بزرگ‌ترین مرکز تحقیق، آموزش و مشاوره  گل و گیاه (تام) در محله مرزداران فعال شد و در این مجموعه خدمات متعدد رایگان ارائه می‌شود.

تام

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: همزمان با شروع فصل تابستان و فراغت خانواده‌ها مرکز گیاه پزشکی مرزداران با حضور مدیران شهری و شهروندان به بهره‌برداری رسید تا علاقه‌مندان به گل و گیاه بتوانند در اینجا باشیوه‌های کاشت، نگهداری و پرورش انواع گل و گیاه آشنا شوند.

«علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۲ درباره اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در حفظ و نگهداشت فضای سبز و حرکت در مسیر ایجاد آرامش روحی و تلطیف محیط شهری گفت: «باتوجه به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ محیط‌زیست و تشویق و ترغیب آنها به کاشت و نگهداری گل‌های آپارتمانی در منازل توسعه مراکز گیاه پزشکی و آموزشی در دستور کار قرار دارد.»
او افزود: «تاکنون ۲ مرکز در تکه دوم پایتخت محل برپایی دوره‌های آموزشی مستمر کاشت و نگهداری گل‌های آپارتمانی و... بود و با توجه به استقبال شهروندان از این مکان‌ها، این مرکز هم به بهره‌برداری رسید.»

زبان گل‌ و گیاهان را رایگان یاد بگیرید

تحقیق به نفع گل و گیاهان

مرکز تحقیق، آموزش و مشاوره گل و گیاه (تام) مرزداران به عنوان بزرگترین محل برپایی دوره‌های آموزشی در غرب تهران در زمینی به وسعت ۲۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده و در آن علاوه بر برپایی کلاس‌های آموزشی برای شهروندان در تمام گروه‌های سنی، کارهای تحقیقاتی توسط کارشناسان ارائه می‌شود.

«مهین خدادادی» مدیر مرکز تحقیق، آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه ۲ درباره فعالیت‌های مرکز تام گفت: «یکی از وظایف مراکز تام تحقیق درباره آفت‌ها و انواع گیاهانی است که در منطقه وجود دارند. به همین دلیل در مرکز فضای بزرگی به آزمایشگاه اختصاص یافته تا کارشناسان بتوانند تحقیقات خود را انجام دهند.»

مرکز تام شهرداری منطقه ۲ در محله مرزداران، خیابان سازمان آب، جنب ساختمان بازیافت «ام آر اف» قرار دارد و هر روز میزبان شهروندان است.

۲ مرکز دیگر هم در محله ستارخان داخل بوستان ستارخان و دیگری در محله سعادت آباد داخل بوستان شقایق قرار دارد.

کد خبر 687268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha