«لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه‌ تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.» این‌ها، بخشی از سخنان امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه‌ بود.

تئاتر

او در آیین پایانی این جشنواره که صبح امروز، ششم تیر در سالن مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا در شهر همدان برگزار شد، ادامه داد: «در نقطه‌ی پایانی بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، قبل از هر چیز، شکرگزار خداوند هستم و در برابر این شورآفرینی تلاشگران عرصه‌ی تئاتر کودک سر فرود می‌آورم. از تنهای بی‌همتا سپاسگزارم که لیاقت داد تا با هنرمندان و گروه‌های نمایشی در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران به مردم شادی هدیه کنیم. از مردم شریف و بافرهنگ همدان برای این‌همه خوبی و هنر دوستی تشکر می‌کنم که همراهی آن‌ها نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را درزمینه‌ی آموزش، پرورش و امیدبخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.»

در ابتدای این مراسم،  مسعود ویژه، مدیرکل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، ضمن تشکر و تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه گفت: «این رویداد فرهنگی و هنری را با توسل به امام مهربانی‌ها آغاز کردیم و با عنایت به حضرتش نیز، به پایان می‌بریم.»

او استقبال از این رویداد را بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: «بیست و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به‌رغم برخی نامهربانی‌ها توانست با استقبال بی‌نظیر مردم، لحظاتی شاد، مفرح و پرنشاط را برای مردم استان، به‌ویژه نوگل‌های استان ایجاد کند. این موفقیت مرهون همکاری، همدلی و همراهی سازمان‌ها نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت‌های بی‌دریغ همکاران ارجمندم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

در این آیین، مراسم بزرگداشت مرحوم محمدرضا الوند، مرحوم کریم اکبری مبارکه،  مریم کاظمی، مهدی‌فرشیدی‌سپهر و  سعید باغبانی به پاس یک عمر فعالیت در حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد. هم‌چنین برگزیدگان بخش‌های تئاتر نوجوان، کودک، خردسال و تئاتر خیابانی بخش‌های رقابتی معرفی و از آن‌ها تجلیل شد. از هنرمندان بخش غیر رقابتی نقالی و خیمه‌شب‌بازی نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 686550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha