بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال»، با هدف حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده‌، از اول یا ششم تیر امسال، در شهر همدان برگزار می‌شود.

جشنواره

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از مسعود ویژه، مسئول بیست‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در این‌باره گفت: «این جشنواره قرار است در 12 بخش، برنامه‌هایی را برگزار می‌کند. این بخش‌ها در قالب دو بخش رقابتی و غیر رقابتی است. شش بخش رقابتی شامل مسابقه‌ی  تئاتر خردسال،  تئاتر کودک،  تئاتر نوجوان، تئاتر خیابانی، خیمه‌شب‌بازی و نقالی و مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌خوانی است.  بخش غیر رقابتی نیز شامل بخش بین‌الملل، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان، تئاتر فراگیر (مخصوص افراد با نیازهای خاص)، آثار بخش میهمان، بخش پژوهش، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.

هم‌چنین امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، درباره‌ی دلایل به تعویق افتادن این رویداد گفت: «همان‌طور که می‌دانید در ابتدای امر، قصد داشتیم که جشنواره را در اسفندماه برگزار کنیم، اما متأسفانه به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و مسائلی که در پی داشت، زمان این جشنواره چند بار به تعویق افتاد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، کتاب پژوهشی «تاریخچه‌ی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان» به کوشش منوچهر اکبرلو که به بررسی بیست و شش دوره برگزاری این رویداد نمایشی می‌پردازد، توسط دبیرخانه جشنواره بیست و هفتم کودک و نوجوان و انتشارات نمایش چاپ و منتشر می‌شود. هم‌چنین از کتاب مجموعه نمایشنامه‌ی «خیمه شب‌بازی برای کودکان» نوشته بهناز مهدی‌خواه و کتاب «نمایشنامه‌های محبوب کودکان» که گنجینه‌ای از نمایشنامه‌های کلاسیک و معاصر برای کودکان و نوجوان است، همزمان با آغاز بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، رونمایی خواهد شد.

شایان ذکر است که از پنج کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

کد خبر 683133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha