سیدسروش طباطبایی‌پور: ۲۶ نوجوان هنرمند، در آخرین پنج‌شنبه‌ی اردیبهشتی سال ۱۴۰۱ و پس از اجرای پایانی و تأثیرگذار شب آخر نمایش «پزشک نازنین» در تماشاخانه‌ی ملک، دلشان نمی‌آمد سالن و تماشاگران، اشکان خطیبی و یکدیگر را رها کنند.

پزشك نازنين

آن‌ها با بغض  و چشمانی پر از اشک، به بینندگان، به استادشان و زحمتی که حدود چهارسال کشیده بودند، احترام می گذاشتند و تماشاچیان هم آن‌ها را تشویق می‌کردند. اشکان خطیبی، طراح و کارگردان این نمایش، پس از آمدن روی صحنه گفت: «پرونده‌ی نسخه‌ی سوم نمایش پزشک نازنین، امشب بسته خواهد شد، اما این لحظه برای این گروه از نوجوان‌ها تازه آغاز راه است. طبیعتاً پس از آخرین اجرا، همه‌ی ما احساساتی شدیم؛ اما برایمان مهم است که در کنار شما، این لحظه‌ی باشکوه را جشن می‌گیریم.»

او ادامه داد: «هر گروه بازیگری، این شانس را ندارد که ۱۰۰ شب، تماشاگر از کارش استقبال کند و همه‌ی صندلی‌های سالنش پر شود؛ این موضوع برایمان خیلی ارزش‌مند است... ت.» سپس اشکان خطیبی از نوجوانان هنرمندش و دیگر عوامل این نمایش تشکر کرد؛ از امیر پاکدل، مشاورش، گروه کارگردانی‌ و...»

در میان صحبت‌هایش، پزشکی از میان جمعیت با صدای بلند گفت: «آقای خطیبی! من بیش‌ از ۲۵ بار آثار چخوف را خوانده‌ام، اما اجرای گروه شما، واقعاً عالی بود؛ اجرای گروه شما بهترین هدیه‌ی تولد برای من است...» که حاضران در سالن، به نشانه‌ی تأیید، دست زدند و تولدش را هم تبریک گفتند.

خطیبی کمی هم از سختی‌های کار گفت: «در اجراهای طولانی، معمولاً فشار بر روی بچه‌ها سخت‌تر می‌شود؛ مثلاً ما دو بازیگر داریم که با وجود مشکلات جسمی (ماهک احمدی‌پناه و کیمیا اعتمادی) در این دو هفته، قلبشان را کف دستشان گرفتند و  به عشق شما هر شب، نقششان را اجرا کردند...» او ادامه داد: «این موضوعی است که برای من هم در طول سال‌های کاری‌ام، مهم بوده و تلاش کردم به این بچه‌ها هم یاد بدهم تا همه‌ی جانشان را روی صحنه بیاورند.»

او اظهار امیدواری کرد که کاش همین روزها، رنج‌هایمان تبدیل به شادی شود و رو به گروهش کرد و گفت: «این حس خوب را به عشقی تقدیم می‌کنم که در طول این سال‌ها میان من و شما پدید آمد و هی بزرگ و بزرگ‌تر شد و به شخص من، انرژی مبارزه با سختی‌های این جهان را داد. اگر شماها نبودید من حتماً کم می‌آوردم و کنار می‌کشیدم؛ پس قوی باشید؛ چون مرا هم قوی کردید و من اطمینان دارم کنار هم می‌توانیم تا سال‌ها، روی صحنه نفس بکشیم، شادی ببخشیم، اشک در بیاوریم و بخندیم.»

نمایش پزشک نازنین، براساس نمایش‌نامه‌ای طنز آمیز از «نیل سایمون» و ترجمه‌ی «شهرام زرگر» اجرا شد؛ نمایش‌نامه‌ای که بر اساس تعدادی از داستان‌های کوتاه آنتون چخوف، پزشک،  داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته‌ی روس نوشته شده است. این گروه، با تمرین فراوان و اجرای هنرمندانه، مخاطبانشان را روی صحنه خیلی راحت می‌خنداندند، به فکر وا می‌داشتند و اشک روی گونه هایشان می‌نشاندند.

بد نیست بدانید انجمن منتقدان خانه‌ی تئاتر نیز ضمن تماشای این نمایش‌ها در هجدهمین جشن سالیانه‌ی خود از «اشکان خطیبی» برای آموزش اصولی به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی تقدیر کرد.

پزشک نازنین؛ نمایشی از نوجوانان برای نوجوانان!

کد خبر 679834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha