یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
۰ نفر

باغ کتاب تهران، در فصل تابستان، برنامه‌هایی با رویدادهای کتاب‌محور برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ که شامل دورهمی کتاب‌خوانی، نقد و معرفی کتاب است.

باغ

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این خبر را محسن جلالی فراهانی، مدیرعامل باغ کتاب، اعلام کرد و به‌مناسبت ۱۲ تیر، سال‌روز افتتاح مجموعه‌ی باغ کتاب افزود:  «برای این روز از صبح تا شب، مجموعه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که شام نمایش فیلم، عرضه‌ی کتاب (با تخفیف) و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری است.
 
او هم‌چنین درباره‌ی آغاز ثبت‌نام «مدرسه تابستانی» کودکان و نوجوانان در باغ کتاب، توضیح داد: «در این مدرسه برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی هم‌چون دوره‌های گذشته در نظر گرفته شده که شامل گردش در باغ کتاب، دوره‌های آموزشی، کافه تابستان، سفر به فضا، استاپ موشن و ... است.

مدرسه تابستانی، ویژه‌ی کودکان ۶ تا ۱۲ سال است. کودکان در این مدرسه‌ی تابستانی، در محیطی شاد و بانشاط، سفری به دنیای شگفت‌انگیز سرگرمی‌های علمی خواهند داشت. این مدرسه‌ی تابستانی از شنبه تا چهارشنبه‌ی هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۴ برپا می‌شود که امکان انتخاب یک تا پنج روز هفته هنگام ثبت‌نام برای شهروندان فراهم است.

بخشی از  عناوین برنامه‌های این مدرسه عبارتند از: 

  • شنبه‌:

کافه تابستان هنر، بازی، ادبیات، تفکر، علم و خلاقیت، ساخت و بازی با ربات‌ فوتبالیست و ربات جنگجو، تجربه واقعیت مجازی، تجربه‌ی ماشین‌های صخره‌نورد کنترلی، بازی‌های مبتنی بر هوش هشت‌گانه(ساخت بازیا، طبیعت‌بازیا، صدابازیا، تلاش بازیا)

  • یک‌شنبه‌:

کافه تابستان هنر، بازی، ادبیات، تفکر، علم و خلاقیت، بازی بدون تبلت، تجربه‌ی استودیو تلویزیونی، تجربه‌ی مهندسی ساختمان، تجربه‌ی نمایش کودک، آشنایی با بدن انسان، آموزش رباتیک مقدماتی

  • دوشنبه: 

شگفتی‌های مغز من،   سفر به فضا و کارگاه نجوم، کارگاه ساختنی‌ها: یک چیز جدید بساز، المپیک تابستانی، بازی با علم و بازیکده سالند

  • سه‌شنبه:

کارگاه‌های شگفتی‌های بدن انسان و دیگر موجودات، کارگاه در خانه ما چه می‌گذرد و خانه‌ی ما در آینده، کارگاه در شهر چه می‌گذرد، کارگاه سفر به اعماق زمین، نمایش فیلم سه‌بعدی، نمایش علمی، شاهنامه برای کودکان و اصول خودمراقبتی ویژه‌ی کودکان

  • چهارشنبه:

دست‌آفرینش‌های کاغذی(اریگامی)، استاپ‌موشن(پویانمایی، سناریوسازی، تصویرسازی)، بازی‌های مبتنی بر هوش هشت‌گانه(ساخت بازیا، طبیعت‌بازیا، صدابازیا، تلاش بازیا) و مهندسی با لگو

شما می‌توانید با حضور در باغ کتاب، علاوه بر موارد فوق، از امکاناتی چون فروشگاه کتاب (بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال مستقل)، فروشگاه لوازم‌التحریر، باغ علم کودک و نوجوان، پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب، باشگاه همکارا یا میزهای پژوهشی، اتاق فرار، سرزمین فکربازیا و... استفاده کنید.

باغ کتاب تهران در  تابستان ۱۴۰۱، همه روزه از جمله پنجشنبه، جمعه و حتی روزهای تعطیلات رسمی (به‌غیر از تعطیلی تاسوعا و عاشورا (تمام‌وقت) و اربعین حسینی (از صبح تا ساعت ۱۳))، از ۹ صبح تا ۱۰ شب، پذیرای علاقه‌مندان است.

باغ کتاب تهران در میدان ونک، مسیر غرب به شرق بزرگ‌راه حقانی، بعد از تقاطع بزرگ‌راه شهید مدرس، خروجی کتاب‌خانه‌ی ملی واقع است.

کد خبر 684556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha