همشهری آنلاین: رئیس جمهور منتخب آمریکا عصر جمعه 7 نوامبر به وقت محلی (صبح شنبه) اعلام کرد که به نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما در نخستین کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت: ما نامه را مطالعه می‌کنیم و جواب مناسب خواهیم داد.
[پیام رئیس‌جمهور به مناسبت پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا ]

وی اظهار داشت: هنوز سه روز از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می‌گذرد و برخورد و مواجهه با موضوعی مانند ایران نکته‌ای نیست که ما خیلی راحت و با تعجیل به آن بپردازیم و باید در مورد آن مطالعه شود.

در این نشست خبری که با تاخیر برگزار شد، خبرنگاری پرسید: نامه تبریک رئیس جمهور ایران برای شما ارسال شد، آیا پاسخی به این نامه داده‌اید و آیا شما خیال دارید در سطوح پایین‌تر، هیات‌هایی را به کشورهای ایران و ونزوئلا و کره شمالی بفرستید تا زمینه‌های ملاقات در سطوح بالاتر را ارزیابی کنید، یا خیر؟

اوباما در پاسخ گفت: در مورد ایران همانطور که در طول دوران تبلیغات انتخاباتی تکرار کردم، تولید تسلیحات هسته‌ای غیرقابل قبول و پذیرش است و ما باید در حرکتی بین المللی مانع این کار آنان شویم.

ایران بارها اعلام کرده که به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است و این موضوع بارها در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در بخش مربوط به ایران در این نشست با اشاره تلویحی به جرج بوش، تصریح کرد که باز هم تاکید می‌کنیم که ما در حال حاضر تنها یک رئیس جمهور در کشور داریم و من نمی‌خواهم چیزی را القاء کنم باید پیام غلطی نفرستیم و می‌خواهم بگویم من هنوز رئیس جمهور نیستم.

محموداحمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه در نامه تبریکی خطاب به اوباما نوشت که با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورید و نام نیکی از خود به جای بگذارید.

کد خبر 67738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز