همشهری آنلاین: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای به ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد

به گزارش واحدمر کزی خبر، نمایندگی ایران در این بیانیه با رد ادعاهای بی پایه و اساس کاندولیزا رایس، اظهارات وی را ادامه سیاست‌های مغرضانه آمریکا برای جعل واقعیت ها درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران و روابط سازنده آن با کشورهای منطقه دانست و اعلام کرد: برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز بوده است و صلح آمیز باقی خواهد ماند و هیچ گونه تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی نیست و واقعیت ها موجود در کنار گزارشهای متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی به صراحت به این واقعیت اذعان دارند.

در این بیانیه بار دیگر بر حق کشورمان در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای بر اساس معاهده ان پی تی و استفاده از آن برای توسعه اقتصادی کشور تاکید شده و آمده است این نخستین بار نیست که دولت آمریکا تلاش می‌کند با تشکیل نشست های غیر ضروری و نامربوط در باره مسائلی که هیچ ارتباطی به امنیت منطقه ندارد ، توجه جامعه بین المللی را از جنایات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین به ویژه نوار غزه منحرف سازد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای نابودی تدریجی مردم ساکن در نوار غزه و اندوه عمیق جامعه جهانی از ابعاد وحشتناک و تکان دهنده جنایات جنگی آن رژیم علیه مردم بی گناه غزه ، آمده است آمریکا تلاش دارد به هر نحو ممکن توجه جهانیان را از این مسئله بسیار جدی منحرف کند اما کشورهای منطقه از این توطئه آمریکا آگاهند و از راه های مختلف ناخرسندی خود را از این اقدام امریکا ابراز داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است اگر کشورهای منطقه خلیج فارس از چیزی نگران باشند، آن چیز مطمئنا دخالت های آمریکا در منطقه و تلاش آن برای ایجاد اختلاف بمنظور پیگیری اغراض سیاسی خود و درجهت منافع رژیم اسرائیل در خاورمیانه است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پایان این بیانیه اعلام کرده است ایران ستون ثبات و توسعه منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و برای ثبات، امنیت و رفاه منطقه نیز اهمیت فوق العاده‌ای قائل است و در این زمینه مشارکت گسترده‌ای داشته است.

ایران روابط دوستانه و محکمی با کشورهای منطقه خلیج فارس و نیز با دیگر کشورها دارد و اقدامات مخرب آمریکا هر چقدر هم زیاد باشد، قادر نیست خللی بر آن وارد کند.

رایس وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از نشست 1+5 با نمایندگانی از چند کشورعربی در سازمان ملل، در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرد شرکت کنندگان در این نشست درباره برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 70964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز