گروه سیاسی: در پی شرکت هیأتی ایرانی در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن، عضو این هیأت از گفت‌وگوی یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با هیأت ایرانی خبر داد.

محمدرضا تابش، رئیس کمیته‌ اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که به همراه غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی و محمدکاظم دلخوش، مخبر کمیسیون بررسی طرح تحول اقتصادی از طرف مجلس شورای اسلامی در این اجلاس شرکت کرده بود، به خبرنگار همشهری گفت: در جریان بازدیدی که از ساختمان کنگره آمریکا داشتیم، یکی از اعضای مجلس نمایندگان این کشور که از لابی‌کنندگان بانفوذ رابطه با ایران است، با آگاه‌شدن از حضور هیأت ایرانی، با ما دیدار و ابراز تمایل ‌کرد که گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا در مجلس نمایندگان ایران تشکیل شود.

وی افزود: این نماینده گله‌مند بود که در زمان مجلس هفتم، 60 امضا از نمایندگان آمریکایی برای توسعه روابط پارلمانی با ایران جمع‌آوری کرده و برای حداد عادل، رئیس مجلس وقت فرستاده، اما به این نامه پاسخی داده نشده است.

تابش تصریح کرد: نماینده‌ آمریکایی در این گفت‌وگو خواست که این نامه به جریان بیفتد و ما نیز قول دادیم که این درخواست را به رئیس مجلس منتقل کنیم.

علاوه بر 3 نماینده مذکور، طهماسب مظاهری، رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی و شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد نیز در اجلاس صندوق بین‌المللی پول که از 15 تا 23 مهر در واشنگتن برگزار شد، شرکت کرده بودند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس هفته گذشته در حاشیه نشست اتحادیه بین‌المجالس در ژنو از بررسی نامه برخی نمایندگان آمریکایی سخن به میان آورد و البته اشاره‌ای به اینکه این نامه در زمان مجلس هفتم دریافت شده است، نکرده بود.

اتفاقی یا برنامه‌ریزی‌ شده

ایلنا البته به نقل از مخبر کمیسیون طرح تحول اقتصادی، خبر دیدار نماینده آمریکایی با هیأت ایرانی را به‌گونه‌ای انعکاس داد که گویا نشست برنامه‌ریزی شده‌ای میان نمایندگان مذکور انجام شده است.

بر این اساس، دلخوش تصریح کرد: نماینده‌ای که درخواست مذاکره با نمایندگان ایران را مطرح کرده بود در اجلاس بانک جهانی حضور داشت و طی نشستی دوستانه میان نمایندگان ایران و آمریکا بار دیگر درخواست آنها مطرح شد.

کد خبر 66200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز