گروه سیاسی: دو روزنامه معتبر و پرشمارگان آمریکایی بر لزوم تعامل آمریکا با ایران برای غلبه بر مشکلات این کشور در عراق و افغانستان تأکید کردند

نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود که ایرنا از آن خبر داد، با بیان اینکه مأموریت سازمان ملل به نیروهای نظامی آمریکا در عراق تا پایان دسامبر (11 دی‌ماه) پایان می‌یابد، نوشت: آمریکا برای ایجاد ثبات در عراق به کمک ایران نیاز دارد.

به نوشته این روزنامه، به طول انجامیدن مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و عراق، حاکی از آن است که بدون وارد کردن ایران به این فرایند، هیچ پیشرفتی در عراق صورت نخواهد گرفت.

حال آنکه این موضوعی است که دولت بوش شدیدا در برابر آن مقاومت کرده بود.
سرمقاله‌نویس نیویورک‌تایمز همچنین تأکید کرده است که باراک اوباما پس از نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری آمریکا، نه‌تنها می‌بایست به راهبردی برای عقب‌نشینی نیروهایش از عراق مجهز باشد، بلکه باید طرحی جدی برای سر‌و‌کار داشتن با ایران داشته باشد.

رویکرد جدید

روزنامه واشنگتن‌پست، دیگر روزنامه مطرح آمریکایی هم به نقل از مشاوران رئیس‌جمهوری آینده این کشور نوشت‌: رویکرد جدید اوباما در قبال افغانستان، تلاش برای انجام گفت‌وگو با تهران و مدنظر قرار دادن دیدگاه‌های این کشور است‌.

به نوشته این روزنامه، مقامات نظامی ارشد آمریکا نیز معتقدند ایران باید در تعیین راهبرد جدید افغانستان مدنظر قرار گیرد‌.

به گزارش ریانووستی، واشنگتن‌پست همچنین تصریح کرد که مقام‌های دولت آینده آمریکا بر این باورند که با توجه به اهداف مشترک این کشور با ایران در مورد افغانستان، گفت‌وگو با این کشور سودمند خواهد بود.

این در حالی است که مقام‌های رژیم‌صهیونیستی در تلاشند از مذاکره احتمالی دولت آینده آمریکا با تهران خودداری کنند، از جمله اینکه وزیر امور خارجه این رژیم‌ در تماسی تلفنی با معاون رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، از وی خواسته است موضع سرسختانه‌ واشنگتن در قبال ایران را حفظ کند. 

به گزارش ایسنا، تزیپی لیونی خطاب به جوزف بایدن ادعا کرد: ایران مشغول محک زدن واکنش‌های ماست، اما باید درک کند که جهان، افراط‌گرایی و تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز جمعه گذشته از آمریکا خواسته بود احتمال اتخاذ اقدام نظامی علیه ایران را منتفی نکند

کد خبر 68151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز