یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ای موسسه همشهری فهرستی از 11 سایت خارجی مرتبط با رسانه را به علاقه‌مندان ارتباطات معرفی کرده است.

اینترنت

 سایت رسانه اروپایی

این سایت با کارشناسان و متخصصان رسانه در زمینه پژوهش رسانه ایی ، راهبرد های مربوط به پیشرفتهای رسانه و ارتباطات فعالیت می کند. پژوهش در زمینه هایی چون ؛ تاثیر رسانه بر روی پیشرفتهای فرامرزی و نقش آنها در اتحادیه اروپا ، جنبه های عمومی پیشرفتهای جدید رسانه و توسعه جامعه اطلاعاتی ، مهمترین بخش فعالیتهای پژوهشی این موسسه را تشکیل می دهند.

در سایت این موسسه بخش‌های مختلفی با عنوان سیاستهای ارتباطی ، خلاصه‌ای از پروژه‌های انجام شده ، دنیای دیجیتال ، رسانه و دموکراسی، برنامه اجلاس آینده ، تلویزیون و فیلم در اروپا، کتابخانه و انتشارات وجود دارد.

http://www.eim.org      

• سایت پژوهش‌های رسانه

مرکز پژوهش‌های رسانه وابسته به دانشگاه آلستر در انگلستان است و در آن مسائل مربوط به تاریخ رسانه، سیاست رسانه، فن آوریهای رسانه، جریان‌های بین فرهنگی و پیشرفتهای رسانه جدید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. پژوهش‌های که در این مرکز انجام می‌شود در چهار زمینه بصری ،فرهنگهای دیجیتالی، مطالعات قیاسی فیلم و رسانه و سیاست رسانه است.

http://www.arts.ulster.ac.uk 

• سایت بین‌المللی رسانه و پژوهش ارتباطات

سایت موسسه بین‌المللی رسانه و پژوهش ارتباطات که یکی از موسسات معتبر رسانه و ارتباطات است  مشتمل بر اخبار، یافتن همکار جدید، خلاصه کنفرانس، عضویت، انتشارات، کنفرانس‌های موسسه، بخشها و گروه‌های کاری، گروه‌های خبری ، معرفی موسسه، بخش‌ها و  فهرست‌های پستی، موسسات و سازمانهای مرتبط است.

http://www.iamc.net

• سایت بوم‌شناسی رسانه

این سایت متعلق به موسسه بوم‌شناسی رسانه است . منظور از بوم شناسی رسانه، بررسی چگونگی تاثیر رسانه ارتباطات بر بینش، درک و احساسات انسانی است.

این سایت در زمینه ارتقاء سطح مطالعات، پژوهش، انتقاد و کاربردهای بوم‌شناسی رسانه در مفاهیم آموزشی، صنعتی، سیاسی، مدنی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و تبادل عقاید و اطلاعات فعالیت می‌کند.

سایر لینک‌های سایت از قبیل ؛ توضیح کامل بوم‌شناسی رسانه، درباره موسسه، عضویت در موسسه، انتشارات و ...است.

http://www.media_ecology.org 

• سایت آموزش روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی

موسسه آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی یک سازمان غیر انتفاعی در ایالت ایلنویز آمریکاست که دارای 3500 کارشناس متخصص در امر رسانه است و سایت آن دارای اطلاعاتی درباره سازمان، فراخوان مقاله، جلسات محلی و انتشارات است.

http://www.aejmc.org     

• سایت سازمان ناظر بر رسانه

این سایت مربوط به سازمان ناظر بر رسانه است و سایت آن دارای فهرست قابل جستجو از گزارش‌های رسانه‌ای، سخنرانی‌های اساتید دانشگاه درباره موضوعات مختلف، صحت محتوای مطالب رسانه و مقالات هفتگی، گزارش‌های ویژه و آرشیو مقالات و گزارشات است.

http://www.aim.org

• سایت پژوهش رسانه

موسسه پژوهش رسانه در خاورمیانه یک سازمان مستقل و غیر انتفاعی در واشنگتن است که اوضاع و رویدادهای خاورمیانه را از طریق رسانه‌های منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد. موضوعات، کشورها، زبان، ویدئویی، عضویت، رسانه، آرشیو عنوان لینک‌های سایت هستند.

http://www.memri.org      

• سایت مرکز آموزش رسانه

این سایت به بحث های انتقادی پیرامون رسانه می‌پردازد. مطالب موجود در سایت: لیست کتب، کلیپ‌های ویدئویی، مقالاتی در رابطه با نگرانیهای موجود در رسانه کنونی. لینک‌هایی در رابطه با سواد رسانه‌ای و سرویس ایمیل که با عضویت در آن آخرین اخبار سواد رسانه‌ای به ایمیل شما ارسال می‌شود.

http://www.medialit.org

• سایت روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مستقل

گروهی از روزنامه نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای مستقل به منظور گسترش آزادی بیان و اطلاعات، اقدام به راه اندازی این سایت کرده اند که محتوای آن شامل اخبار، رویدادها ، آرشیو ، قابلیت جستجو ، تصاویر، فایل‌های صوتی ، کلیپ‌های ویدئویی و همین طور مقالات موضوعی و لینکهایی مختلف است.

http://www.indymedia.org

• سایت اطلاع‌رسانی رسانه

پایگاه شبکه اطلاع‌رسانی رسانه Media Awareness Network ، در کانادا است که در زمینه پیشرفت برنامه‌های سواد رسانه‌ای از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده است.

سایت این موسسه دارای بخشهای از قبیل : اخبار، مسائل رسانه‌ای ، بخشهای ویژه و بخش دیگری به نام منابع آموزش رسانه و اینترنتی مخصوص والدین و آموزگاران است.

دربخش مسائل رسانه‌ای مسائل متعددی از جمله خشونت در رسانه، کلیشه سازی در رسانه، تنفرآنلاین، سیاست اطلاعاتی ، رسانه‌ای و فرهنگی در کانادا به صورت مقاله وجود دارد.

http://www.media_awareness.ca

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای روزنامه همشهری

 

کد خبر 6763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز