چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
۵ نفر

ملک متروکه‌ای که جان رهگذران در مسیر تردد از خیابان ستارخان به آزادی را به خطر انداخته بود، پس از ۴ سال تخریب و رفع خطر شد.

تخریب ملک

همشهری آنلاین‌-مریم باقرپور: خیابان‌های کوثر دوم و سوم، در محدوده ستارخان، از جمله معابری است که بسیاری از رانندگان برای فرار از ترافیک میدان توحید، با عبور از خیابان ستایش خود را به خیابان آزادی می‌رسانند. اما وجود ملک فرسوده‌ای در تقاطع خیابان‌های کوثر سوم و ستایش باعث شده بود که رانندگان با احتیاط از آن محدوده عبور کنند و این شامل عابران پیاده هم می‌شد چون نه تنها معتادان و کارتن‌خواب‌ها از فرصت مخروبه بودن ملک استفاده کرده، بلکه سست بودن دیوارها جانشان را به خط می‌انداخت.

تا اینکه بارندگی‌های اخیر خطرریزش در این ملک را دوچندان کرد و در نتیجه در یکی از روزها بخشی از دیوار فروریخت و مسئولان شهرداری پیگیر رفع خطر آن شدند.

«محمد کریمی» شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲ دراین‌باره می‌گوید: «پس از بارندگی‌های اخیر و به دلیل سست بودن بنا، بخشی از دیوار غربی ملک  فرو ریخت در حالی‌که ساختمان در مسیر تردد بالای خودروها قرار داشت به گونه‌ای هر ۱۰ دقیقه بیش از ۳۰ خودرو از آن محدوده عبور می‌کرد. اما خوشبختانه حادثه‌ای برای شهروندی رخ نداد.»

خطر از بیخ گوش رهگذران ستارخان گذشت

۴ سال انتظار

با ریزش دیوار، مسئولان شهری پیگیر رفع خطر آن شدند و در این میان با حضور مالک، موضوع تخریب طبقه اول مطرح و اجرا شده است. کریمی دراین‌باره می‌گوید: «عملیات تخریب طبقه اول ساختمان با حضور مالک، شروع شد و در این میان مأموران آتش‌نشانی ایستگاه ۱۱۲ با حصارکشی معبر را ایمن‌سازی کردند.»

این ملک به گفته «محمد یوسفی» دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۲ از سال ۱۳۹۷ رها مانده و در گذر زمان با ورود معتادان و دزدیده شدن پنجره‌ها و... به مکان بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود. او می‌افزاید: «در همان سال‌ها با توجه به خطرات ملک، با توجه به نبود مالک، با دستور مقام قضایی و پیگیری شهرداری، گاز و برق ملک قطع شد اما شهرداری حق ورود به ملک نداشت تا اینکه دیوار آن ریخت.»

با تخریب طبقه اول، بیشترین نگرانی شهروندان تبدیل شدن این محدوده به پاتوق معتادان است که دراین‌باره شهردار ناحیه ۶ تأکید می‌کند: «پیش‌بینی شده اطراف ملک نرده‌کشی شود. البته مالک در حال پیگیری برای دریافت جواز نوسازی است.»

در محدوده شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۲ که محدوده خیابان‌های ستارخان، توحید، آزادی، بهبودی و... تشکیل می‌دهد، بیش از ۷ ملک فرسوده خطرساز وجود دارد.

کد خبر 675588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha