چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
۵ نفر

طرح ساماندهی و رفع مزاحمت‌ نمایشگاه‌های خودرو در خیابان‌های شادمهر و بهبودی منطقه۲ تهران شروع شد.

پل و خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار ناحیه۶ منطقه۲ دراین‌باره گفت: «خیابان‌های شادمهر و بهبودی، به دلیل قرار داشتن در مسیر دسترسی به خیابان‌های ستارخان و آزادی با تردد زیاد مواجه است. در این میان وجود نمایشگاه‌های اتومبیل عامل گره ترافیکی و کندی حرکت بود. چون نمایشگاه‌داران خودروهای خود را به شکل عمود یا دوبله پارک کرده یا از پیاده‌روها برای توقف استفاده می‌کنند. به همین دلیل طرح ساماندهی این صنف در این محدوده از منطقه ۲ شروع شد.»

«محمد کریمی» با بیان اینکه تخلف‌های نمایشگاه‌داران باعث افزایش شکایت‌های شهروندان شده بود افزود: «برخی از این گلایه‌ها حتی در ملاقات مردمی شهردار منطقه با اهالی در مسجد سید الشهدای خیابان شادمهر مطرح و در نتیجه با دستور شهردار منطقه، عملیات اجرایی شد.»

او درباره چگونگی اجرای طرح ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو مزاحم ادامه داد: «در ۲ خیابان شادمهر و بهبودی، ۴۵ نمایشگاه وجود دارد که از این تعداد ۳۵ نمایشگاه بارها اخطار گرفته و حتی رای‌بند ۲۰ دارند. همچنین در مقابل واحد صنفی خود برای توقف عمودی و ورود خودروها به پیاده‌رو به جای پل‌های ۳ متری روی نهرها روباز مقابل محل کسب، تا ۷‌متر پل قرار داده‌اند. به همین دلیل در نخستین گام از طرح تعدادی از این پل‌ها شبانه جمع‌آوری شدند.»

شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲ تأکید کرد: «اجرای این طرح تا مناسب‌سازی خیابان‌های شادمهر و بهبودی برای‌ تردد روان ادامه دارد و شرط قرار دادن پل فلزی ۳متری برای ورود و خروج خوردوها به داخل نمایشگاه خودرو، مراجعه به شهرداری ناحیه و دادن تعهد برای توقف خودروهایشان در مکان مناسب است.»

کریمی با تأکید بر اینکه نمونه این طرح در خیابان زنجان شمالی اجرایی شده و اکنون هیچ تعمیرکار، صافکاری در این محدوده از منطقه ۲ حق توقف خودرو در پیاده‌رو را ندارد گفت: «طرح خیابان‌های بهبودی و شادمهر همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه دارد. چون‌ تردد روان در خیابان و عبور بدون دغدغه از پیاده‌رو حق شهروندان است و شهرداری برای احقاق حقوق اهالی تلاش می‌کند.»

کد خبر 727634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha