رویدادهای اخیر در محله توحید و دریان نو در ناحیه ۶ و به دنبال آن افزایش رضایت شهروندان بهانه‌ای برای گفت‌وگوی ما با شهردار این ناحیه از منطقه ۲ شد. «شاهد ملازم» شهردار ناحیه ۶ منطقه ۲ در میز گفت‌وگو این هفته درباره اقدامات انجام شده و برنامه ۳ ماهه آینده توضیح داد.  

رفع مشكلات ناحيه

  یکی از اقدامات مهمی که اخیراً در محله توحید انجام شد رفع مشکل چند ساله اهالی کوچه فرحزاد بود. درباره آن توضیح دهید؟  
کوچه فرحزاد دقیقاً به موازات خیابان ستارخان حد فاصل خیابان‌های شادمهر و بهبودی است که از سمت خیابان شادمهر بن‌بست بود و بیشتر رانندگان خودروهایشان را در چند لاین مقابل خانه اهالی در این کوچه پارک می‌کردند.
 برای رفع این مشکل چند ساله از طریق شورای عالی ترافیک مجوز گرفتیم و با در نظر گرفتن قوانین طرح تفصیلی دسترسی این خیابان به‌صورت یکطرفه از شرق به غرب به خیابان شادمان بازگشایی شد و دیگر این کوچه بن‌بست نیست.  
کوچه را با نصب علائم ترافیکی، جدول‌کشی، ساخت جزیره و ساخت تک جدول ساماندهی کرده‌ایم. حدود ۱۰۰ خانواده در این کوچه زندگی می‌کردند که بازگشایی کوچه به خیابان شادمهر رضایت اهالی را به همراه داشت.  
 

اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در این ناحیه آغاز شده است؟  
اکنون برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس اعتبار و پیمانکار ابلاغ نشده است و ما همچنان مانند سابق با همین امکانات موجود در ناحیه موفق به انجام بسیاری از پروژه‌ها شده‌ایم.  
به‌عنوان نمونه پیاده‌روسازی خیابان کمالی در کوثر یکم، ساخت نهر در کوچه خواجو در کوثر سوم، اصلاح هندسی در کوثر دوم، روکش آسفالت کوچه نادر از اقدامات عمرانی ناحیه است و بسیاری از اقدامات دیگر به‌زودی در همین ۳ ماه پیش رو انجام خواهد شد.  

  درباره برنامه‌های آینده توضیح می‌دهید؟  
برخی از اقدامات در مرحله انجام کار است. مانند جابه‌جایی ورودی ترخیص خودرو در خیابان زنجان در محله دریان نو که تقریبا ۸۰ َ‌درصد از کار پیش رفته است. آموزش و اطلاع‌رسانی درباره طرح کاپ در محله دریان نو در میدان دریان نو و همسو با اقدامات محیط‌زیستی انجام می‌شود.
 اقدامات دیگر شامل تعویض زمین چمن مصنوعی همایونشهر برای ایجاد رضایت اهالی از نظر زیست‌محیطی و رفع بوی نامطبوع در محله، افزایش ارتفاع دیوار ایستگاه تخلیه زباله در خیابان زنجان در ضلع شمالی پارک بازیافت، محفوظ شدن بخشی از بوستان بازیافت برای ایجاد ایستگاه تندرستی بانوان، پیاده‌روسازی خیابان زنجان، اضافه کردن و خریداری و نصب وسایل بازی کودکان، وسایل بدنسازی، سطل زباله مخصوص بوستان‌ها و اصلاح هندسی در خیابان شکاری است.  
 

کد خبر 560877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha