یکی از رویدادهای خوبی که طی ماه اخیر در منطقه ۲ شاهد بودیم، آماده‌سازی محله شهرآرا در ناحیه ۳ این منطقه است. ساخت محله دوستدار کودک و مسیر دوچرخه در این محله از ناحیه از دلیل گفت‌وگوی ما با «مسعود سهرابی» شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲ است.  

محله شهر آرا را براي كودكان ميسازيم

 چه شد که محله شهرآرا برای اجرای طرح محله «دوستدار کودک» انتخاب شد؟  
برای انتخاب چنین محله تخصصی برای کودک یکسری فاکتورها از نظر امکانات شهری مهم است که این محله ویژگی‌های لازم را دارا بود. پس این محله با ۱۵ مدرسه، ۲ بوستان قدیمی ستارخان و شهرآرا و دسترسی‌های لازم گزینه انتخابی مناسبی بود. اکنون مطالعات و بررسی طرح در فاز نخست تمام شده و طرح در فاز اجرایی برای افزایش ایمنی و ساماندهی است. هر دو بوستان نیاز به تجهیز امکانات ویژه برای کودکان شامل سرویس بهداشتی مناسب، کفپوش و تابلوهای ایمنی دارند و همچنین همه خیابان‌های این محله برای ارتقای ایمنی در حال ساماندهی تابلو، جدول‌ها معابر و نمای بصری شهر است.  
 

 آیا پروژه شاخص شهری و عمرانی دیگری در ناحیه در دست اجرا دارید؟  


بله. پروژه مهم دیگر در ناحیه ۳ ساخت مسیر دوچرخه به طول یک کیلومتر در خیابان شهرآرا از خیابان جلال آل احمد تا خیابان آرامش مهر است که بعد به خیابان ستارخان منتهی می‌شود و اکنون در حال جدول‌گذاری و ساماندهی تابلوهای مسیر است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. ساماندهی پل‌های عابر ناحیه با کفپوش مناسب و یکسان‌سازی تابلو ۲۰ مغازه در خیابان ستارخان در فاز نخست به تازگی شروع شده است و این طرح همچنان در ناحیه با هدف زیباسازی خیابان‌ها ادامه دارد.  
 

کد خبر 566096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha