آنچه در زیبایی یک شهر مهم است نمای ساختمان‌ها، استفاده از فضای سبز در شهر، تابلوها و سایر تزیینات است که در این زمینه اقدامات اداره زیباسازی اهمیت زیادی دارد.

تندیس داوود رشیدی

همشهری آنلاین/زهرا کریمی: امسال اداره زیباسازی منطقه 2 برای تحقق اهداف سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدامات خوبی انجام داده است و همین موضوع دلیلی شد تا با «شایان جعفرنژاد» رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه2 گفت‌وگو کنیم. 

  درباره پروژه‌های اجرایی در منطقه2 توضیح دهید. 

براساس برنامه‌ریزی‌های سال گذشته اجرای برخی از پروژه‌ها در اولویت منطقه بود که با شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اجرایی تغییر کرد و به تعویق افتاد. پروژه نورپردازی سه بعدی روی آب از جمله طرح‌های ویژه در محله شهرآرا بود. اما چون باعث تجمع شهروندان می‌شد اجرای این برنامه فعلاً لغو شده است. شیوع بیماری کرونا باعث شد در اداره زیباسازی نیز برخی فعالیت‌ها را با محوریت این موضوع انجام دهیم. از ابتدای سال تاکنون اجرای لیزر مپینگ روی دیواره برخی از ساختمان‌ها انجام شد و تابلوهای تبلیغاتی در معابر با موضوعات بهداشت و سلامت شهروندی به‌صورت مداوم انجام می‌شود. 
 

به تازگی در منطقه2 نصب تندیس هنرمندان را شاهد بوده‌ایم. بازخورد اهالی منطقه چگونه است؟ 
نصب سردیس و تندیس هنرمندان توسط اداره زیباسازی شهرداری تهران انجام شده است که قدمی مؤثر در هویت‌بخشی محله‌ها محسوب می‌شود و با نصب تندیس هنرمندان گرانمایه استاد داود رشیدی، استاد ابراهیم قنبری مهر و سایر هنرمندان توانسته‌ایم از نظر بصری سبب معنا بخشیدن به آن محله شویم. این مهم است که اهالی یک محله اطلاع داشته باشند چه مفاخر و هنرمندانی در همسایگی آنها سکونت دارند. 
 

اولویت‌های اداره زیباسازی شهرداری منطقه 2 تا پایان سال چیست؟ 
معمولاً مناسبت‌ها در اولویت‌ است. امسال نورپردازی و لیزر مپینگ با موضوع کرونا طی دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، اجرا و نصب کاراکترهای کمدین‌های ایران و جهان در خیابان لبخند انجام شد. پروژه مهم دیگر یکسان‌سازی تابلوها و حذف زوائد نما، تابلوهای عمودی و غیرمجاز و تابلوهای دور از دسترس در صادقیه، ستارخان، گیشا و سعادت‌آباد است. در اجرای این طرح مالکان خیابان ستارخان با هزینه‌های شخصی در این‌باره مشارکت خوبی با شهرداری داشتند که جای قدردانی دارد. طرح ویژه در اولویت امسال نیز هوشمندسازی خیابان‌هاست. در همین زمینه به‌زودی قرار است برای مبلمان هوشمند، نورپردازی هوشمند، تونل نور و گذر موسیقی اقدامات لازم انجام شود. 

کد خبر 539761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha