محله‌های ونک و آرارات با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت ساکن به دلیل بافت تجاری و اداری روزانه میزبان شمار زیادی سفرهای درون‌شهری است. این اواخر اقدامات مهم در شهرداری ناحیه یک منطقه ۳ ساخت پارکینگ، ساماندهی معابر و رفع مشکلات ترافیک بود که بهانه گفت‌وگو با «مهدی میرزاپور» شهردار ناحیه یک منطقه ۳ شد.  

كبريت سازي

 با توجه به موقعیت ناحیه در ۶ ماه نخست سال چه اقداماتی انجام شده است؟  
  یکی از نیازهای مهم در ناحیه ساخت پارکینگ عمومی در نقاط شلوغ است. ساخت رمپ ویژه معلولان در ورودی سرای محله آرارات با هدف ساماندهی معابر، اصلاح هندسی چهارراه رشید یاسمی برای روان‌سازی ترافیک، اجرای عملیات تک جدول به طول ۵۲۳ متر، اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی به طول ۳۴۴‌مترمربع و اجرای عملیات مرمت نهر به طول ۳۷۴‌مترمربع از مهم‌ترین اقدامات در ناحیه بود که رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته است. این ناحیه از جنوب به بزرگراه شهید همت، از شمال و غرب به بزرگراه شهید چمران و از شرق به بزرگراه کردستان منتهی می‌شود و به دلیل مرکزیت در پایتخت یکی از نواحی شلوغ در منطقه ۳ به شمار می‌آید.
 همچنین وجود بافت اداری، تجاری، ساختمان‌های پزشکان متعدد و وجود بیمارستان بقیه الله(عج) در این محدوده و تردد بیماران و همراهان مزید بر علت شده‌اند. بنابراین ساخت پارکینگ طبقاتی با جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های ناحیه است.
 اکنون با کارشناسان این حوزه در حال برگزاری جلسه نیازسنجی و امکان‌سنجی و شناسایی چند نقطه در ناحیه هستیم. کار دیگر مطالعه و بررسی اصلاح هندسی برخی از معابر برای روان‌سازی ترافیک با هدف رفاه شهروندان و کارمندان شاغل در محدوده است.  

  •   از طرح‌های باقیمانده و در حال پیگیری تا پایان سال بگویید.  

معمولاً هر فصلی از سال مشکلات و رسیدگی‌های خاص خود را دارد. فصل زمستان اولویت با شناسایی نقاط آبگیر و آب ماندگی در معابر است. ساخت حوضچه رسوبگیر در خیابان سئول، نبش ۱۲ متری دوم، اصلاح هندسی نهر تقاطع خیابان‌های سامان و شیخ بهایی، نهر خیابان شیخ بهایی نبش خیابان معصومی و نهر خیابان شیخ بهایی و نبش خیابان برزیل و ایجاد حوضچه رسوبگیر درحال انجام است.  

کد خبر 577895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha