اگر قصد خرید مبلمان و لوازم چوبی دارید، می‌توانید به مسگرآباد سر بزنید. نزدیک به دو دهه است که بازار اینجا در قالب نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های عرضه و تولید مبل در خیابان شهید کلهر فعالیت دارد اما آنطور که باید شهرت نیافته است. در حالیکه بخشی زیادی از وسایل عرضه شده در بازارهای مبل یافت‌آباد و دلاوران در کارگاه‌های اینجا تولید و در آنجا فروخته می‌شود.

بازار مبل مسگرآباد

همشهری آنلاین - سارا جعفرزاده: بازارهای مبل یافت‌آباد و دلاوران، به بورس صنایع چوبی پایتخت معروف‌اند درحالیکه بخشی زیادی از وسایل چوبی آنجا در کارگاه‌های صنایع چوب مسگرآباد ساخته و به این مراکز انتقال داده می‌شود. این بازار مبل در محله مسگرآباد قرار دارد و بسیار متفاوت‌تر از سایر مراکز عرضه مبلمان است.  

از میدان شیرازی به سمت خیابان سربالایی شهید کلهر می‌رویم، بعد از گذر از پل، نمایشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ فروش صنایع چوبی و مبلمان را در دو طرف خیابان می‌بینیم. اینجا خبر از پاساژهای بزرگ و شلوغی مراکز خرید مبل در سایر مناطق شهر نیست و بیشتر واحدهای فروش مبلمان در قالب مغازه‌های کوچک یا نمایشگاه‌های یک طبقه و دو طبقه فعالیت می‌کنند. البته در میان این واحدها، تعداد زیادی هم کارگاه تولیدی، ابزار فروشی، رویه‌کوبی مبلمان و... هم دیده می‌شود.

یکی از مزیت‌های این بازار هم فرصت توأمان خرید و گشت و گذار در روستای مسگرآباد و تماشای جاذبه‌های طبیعی اینجاست.

اینجا مبلمان‌ لاکچری تولید می‌شود | صنایع چوبی لوکس از مسگرآباد به دلاوران یافت آباد می‌روند| فرصت کارآفرینی برای جوانان

عرضه صنایع چوبی زیر قیمت سایر بازارها

بازار مبل مسگرآباد، مبلمان‌های متنوع با قیمت‌های مناسب برای خرید دارد. «هادی شکری» یکی از تولیدکنندگان درباره مبالغ کالاهای عرضه شده در اینجا می‌گوید: «اولین نکته‌ای که مشتریان بعد از مراجعه به بازار مبل مسگرآباد می‌گویند این است: «مبلمان اینجا ارزانتر از همه جا است!» از طرف دیگر کیفیت مبلمان و صنایع چوبی در مسگرآباد هیچ فرقی با صنایع چوبی سایر بازارها ندارد، فقط  اجاره مغازه و باربری سایر بازارها در قیمت‌گذاری مبلمان تأثیر می‌گذارد. در مسگرآباد می‌توانید هر مدل مبلمانی را با کیفیت مطلوب و قیمت بسیار مناسب‌تر از سایر مراکز بخرید و البته دستتان باز است که طرح‌های دلخواه خود را سفارش بدهید.»

او می‌افزاید:‌ «در بازار صنایع چوبی مسگرآباد انواع مبلمان استیل، راحتی و کاناپه، تختخواب، سرویس خواب نوزاد، جا کفشی، میزهای عسلی و جلو مبلی، ویترین، کمد، میز تلویزیون، کنسول و سرویس ناهارخوری و... تولید و عرضه می‌شود.»

اینجا مبلمان‌ لاکچری تولید می‌شود | صنایع چوبی لوکس از مسگرآباد به دلاوران یافت آباد می‌روند| فرصت کارآفرینی برای جوانان

فعالیت ۸۰ واحد عرضه و تولید صنایع چوب

حدود دو دهه از فعالیت بازار مبل مسگرآباد می‌گذرد و درحالی که میان شهروندان اینجا چندان شناخته شده نیست. «مهدی شریف‌پور» رئیس شورای اسلامی و روستایی مسگرآباد درباره فعالیت این بازار می‌گوید:‌ «بازار مبل مسگرآباد مانند بازار مبل دلاوارن و یافت آباد معروف نیست اما تولیدکنندگان صنایع چوبی و مبلمان در بازار مبل مسگرآباد هم حرفی برای گفتن دارند و تولیدات بسیار با کیفیت در این سال‌ها عرضه کرده‌اند. نکته جالب توجه اینجاست که قیمت مبلمان و صنایع چوبی در این بازار به مراتب پایین‌تر از سایر مراکز خرید مبلمان است. در حال حاضر حدود ۸۰ نمایشگاه کوچک و بزرگ عرضه و فروش مبلمان و تعداد زیادی کارگاه تولیدی صنایع چوبی در مسگرآباد فعالیت دارند و لازم است که با معرفی شایسته این قطب اقتصادی به شهروندان شاهد رونق اقتصادی در این محله باشیم.

اینجا مبلمان‌ لاکچری تولید می‌شود | صنایع چوبی لوکس از مسگرآباد به دلاوران یافت آباد می‌روند| فرصت کارآفرینی برای جوانان

عرصه تولیدات ما در سایر بورس‌ها و راسته‌ها

بخشی از مبلمان‌های لاکچری که در پشت ویترین‌های بازار مبل یافت آباد و دلاوران می‌بینید در کارگاه‌های بازار مسگرآباد ساخته شده است. «علیرضا قیاسی» یکی از فروشندگان مبلمان است که نمایشگاه عرضه و فروش مبلمان دارد.او درباره ضرورت رونق و معرفی بازار مبل مسگرآباد معتقد است:‌ «از حدود ۹ سال پیش در زمینه فروش مبلمان فعالیت دارم و قبل از آن هم کارگاه تولیدی مبل داشتم. بخشی از تولیداتمان را در نمایشگاه‌های خودمان عرضه می‌کنیم و بخش زیاد دیگری را به بازارهای یافت آباد و دلاوران می‌فرستیم.»

او ادامه می‌دهد: «ما ظرفیت بسیاری در زمینه تولید صنایع چوبی داریم اما در حال حاضر با کمبودهایی در بازار مبل مسگرآباد روبه رو هستیم که دست و دل سردمان می‌کند. اولین مشکل مربوط به نبود پارکینگ در این بازار است که اگر اینجا پارکینگ داشته باشیم، مشتری بیشتر می‌آید. البته جای پارک به صورت حاشیه‌ای وجود دارد  اما موضوع اینجاست  بازار مبل محله مسگرآباد باید وسعت بیشتری پیدا کند. در حال حاضر خیابان کلهر که بیشترین تعداد نمایشگاه مبل را در خود جای داده، دو طرفه است و با توجه به عرض کم این خیابان در ساعاتی که مشتریان برای خرید مراجعه می‌کنند ترافیک این خیابان سنگین و تردد دشوار می‌شود. ‌لازم است در این زمینه اقداماتی انجام شود.»

اینجا مبلمان‌ لاکچری تولید می‌شود | صنایع چوبی لوکس از مسگرآباد به دلاوران یافت آباد می‌روند| فرصت کارآفرینی برای جوانان

از نیاوران و تجریش مشتری داریم

یکی از مشکلاتی کاسبان صنف صنایع چوبی در حال حاضر با آن مواجه هستند، نبود اطلاع‌رسانی کافی از فعالیت این بازار مبل است. «رستم سهیلی» یکی از این افراد با گله از وضعیت موجود می‌افزاید: «بسیاری از شهروندان هنوز نمی‌دانند مسگرآباد بازار مبل دارد. این موضوع به نبود اطلاع رسانی درباره این راسته تجاری و صنعتی است. جای دارد مسئولان و شهرداری منطقه این قطب اقتصادی را به درستی معرفی کنند تا منجر به رشد و رونق بازار مبل شود.»

او ادامه می‌دهد: «در حال حاضر بیشتر مشتریان ما از محله‌های اطراف از جمله مسعودیه و افسریه مراجعه می‌کنند. اما گاهی پیش می‌آید که از محله‌های مرکز شهر و حتی شمال تهران ازجمله تجریش و نیاوران هم مشتری داشته باشیم .البته این افراد توسط کسانیکه با این بازار آشنایی قبلی دارند، معرفی می‌شوند.»

اینجا مبلمان‌ لاکچری تولید می‌شود | صنایع چوبی لوکس از مسگرآباد به دلاوران یافت آباد می‌روند| فرصت کارآفرینی برای جوانان

راهکار اصلی؛ تصویب طرح هادی

این روزها بازار مبل مسگرآباد مشتریان خود را دارد اما تعداد آن با سایر مراکز خرید مبلمان قابل مقایسه نیست. با توجه به فرسوده بودن بخشی از روستای مسگرآباد، برخی معتقدند در صورت تصویب طرح‌های محرک توسعه بازار مبل مسگرآباد رونق بیشتری پیدا می‌کند.  «فاطمه غلامی» یکی از اعضای شورای اسلامی و روستایی مسگرآباد دراین‌باره می‌گوید: «بیشتر جوانان محله مسگرآباد در صنف تولید و فروش مبلمان و صندلی فعالیت می‌کنند و خوشبختانه از نقاط مختلف تهران هم مشتری دارند اما در مقایسه با سایر بازارها هنوز ظرفیت معرفی این مرکز تولید و عرضه مبل تکمیل نشده است.» او با تأکید بر ضرورت تصویب طرح هادی برای رونق بازار مبل مسگرآباد می‌افزاید: «در صورت تصویب طرح هادی، شورایاران محله برنامه‌های بسیاری برای توسعه و رونق بازار مبل مسگرآباد دارند که در آینده اجرا خواهدشد.»

کد خبر 673319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیمین جوانمردی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    حمایت و تبلیغات دو رکن اساسی در کارآفرینی است امیدوارم موفق و پیروز باشید