پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیر: وجود بازارهای محلی در رونق کسب و کارهای محلی نقش بسزایی دارد و می‌تواند به اقتصاد خانواده‌های ساکن در محدوده همان بازارها کمک کند.

علی‌الله‌سلیمی-دبیر

به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر که از مراکز اداری و شرکت‌های دولتی و خصوصی دورند و دسترسی به بازار بزرگ تهران هم با توجه به ترافیک نسبتاً شدید معابر مرکزی شهر تا حدودی دشوار است. در چنین شرایطی فعالیت بازارهای محلی می‌تواند به منبع درآمدی برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر تبدیل شود. با گشت‌وگذاری کوتاه در مناطق حاشیه‌ای شرق تهران، می‌توان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ متعددی را دید که با اتکا به نیروی کار و ظرفیت‌های محلی فعالیت می‌کنند.

یکی از این بنگاه‌های اقتصادی محلی، بازار مبل دلاوران در محله اوقاف شمیران‌نو است که در سال‌های اخیر توسعه‌یافته و به یکی از بازارهای فعال در شرق تهران تبدیل شده است. وجود این بازار محلی برای بسیاری از ساکنان محله اشتغالزایی کرده که از این منظر قابل توجه است و می‌توان وجود آن را مثبت ارزیابی کرد اما توسعه غیراصولی و ناهمگون آن، ایمنی برخی از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع چوب در این محله را خدشه‌دار کرده است.

به گونه‌ای که اکنون برخی از محل‌های تولید و عرضه محصولات چوبی مورد تأیید کارشناسان ایمنی و آتش‌نشانی نیست. واقعیت ماجرا آن است که برخی از فعالان صنایع چوب در این محل، بخشی از ملک مسکونی خود یا اطرافیان را به کارگاه‌های تولید صنایع چوب اختصاص داده و بدون هماهنگی و تأیید کارشناسان امور ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین مراجع ذیصلاح، اقدام به فعالیت در این زمینه می‌کنند.

این اقدام غیراصولی از یک طرف سلامت جسمی کارگران فعال در این کارگاه‌ها را تهدید می‌کند و از طرف دیگر، با توجه به نگهداری و انباشت اقلام چوبی در این کارگاه‌ها، می‌تواند در صورت بروز آتش‌سوزی خسارات مالی فراوانی را به همراه داشته باشد. این وضع ضرورت ساماندهی املاک دو منظوره، مسکونی‌ـ کارگاهی را یادآوری می‌کند تا با اعمال قوانین و اصول کارشناسی، خطرات احتمالی را به حداقل برساند.

کد خبر 426640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha