جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
۱۴ نفر

دوستداران غذاهای خوشمزه می‌توانند راهی خیابان «بدرالزمان قریب» در نهمین تکه از پایتخت شوند.

خیابان غذا

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: نخستین خیابان غذا یا همان «فود استریت» در خیابان بدرالزمان قریب یا خیابان اجتماعی، همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، راه‌اندازی می‌شود.

«محمد جواد خسروی»، شهردار منطقه ۹ دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به تجربه موفق و پراستقبال از خیابان غذا در خیابان‌های «سی تیر» و «باب همایون» درصدد برآمدیم تا نخستین خیابان غذا را در غرب پایتخت با هدف رونق گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی راه‌اندازی کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «خیابان بدرالزمان قریب یک خیابان ویژه با کاربری چند منظوره و محوریت انسان طراحی شده که فضای مناسب آن، ظرفیت مناسبی برای برپایی گذرهای گردشگری، جشن‌ها و مراسم‌ آئینی محسوب می‌شود. در این راستا طی فراخوانی از کافی‌شاپ‌داران و رستوران‌داران برای حضور در نخستین خیابان غذای غرب پایتخت دعوت شد.

در این طرح، ۱۰ کانکس تهیه غذا از انواع برگر و ساندویچ و نیز غذاهای سنتی_ ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی و آبمیوه درنظر گرفته شده است که از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ فعال خواهند بود.»

به منظور تامین سلامت عمومی شهروندان، فعالیت اصناف این خیابان تحت نظارت کارشناس بهداشت محیط و با استانداردهای وزارت بهداشت اداره می‌شود.

کد خبر 672556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    4 1
    امان از این شکم که هر چه انسان می کشد از دست همین شکم است خیلی از بدبختی ها از همین پرخوری است که حرص و ولع زیاد به خوراکی هم بحث روانی دارد هم ژنتیکی ولی به نظر میرسه کم خوراک ها خوشبخت تر و طول عمر بیشتری دارند!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    6 1
    طرف 130 کیلو وزنشه جگر چرب نقرس فشار خون دیابت تهدیدش میکنه دکترم حریف پرخوریش نمیشه خوب این فرد به جای این که فکر سلامتیش باشه فکر اینه چرا غذای امروزش لاکچری نبوده یا چرا جای ساعت 12 ساعت 4 ناهار خورده یا چرا شام دیر حاضر شده آشپز خونه رو رو سر همه خراب میکنه میزنه به تل رسوایی که استرس داره و نظم زندگیش بهم خورده! یکی هم بد غذایی شدید داره دیگه بدنش اسکلت شده هر خوراکی بهش بدی یک عیبی روش میذاره تا نخوره آخرش به یک تکه نان و ماست ساده راضی میشه تا خوراکی رنگارنگ رو نخوره آشپزا و پزشکا بین این دو تا افراط و تفریط گیر کردن واقعا بشر موجود عجیب و غریبیه یکی هم گرسنش نیست ناراحتی روانی داره نمیفهمه هی حرص میخوره و غذا میخوره فکر میکنه خوب میشه برخی هم که کلا تحت تاثیر دارو های اشتها آور نصف شب مثل روح سرگردان درب یخچال حضوری باور نکردنی دارند و این جالب بوده!
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    چقدر جالب