تورهای گردشگری مجازی در منطقه ۹ تهران برگزار می‌شود.

آزادی

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، مدیران شهری نهمین تکه از شهر را بر آن داشت تا زیرساخت‌های تخصصی گردشگری مجازی، اماکن و نقاط هویتی، تاریخی و تفریحی منطقه را فراهم کنند.

«محمدجواد خسروی»، شهردار منطقه ۹ در این‌باره می‌گوید: «با شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت شهروندان، گردشگری مجازی را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه، شرایط برای گردش و شناخت این ظرفیت‌ها به صورت مجازی و منطبق با تکنولوژی‌های روز، فراهم شود.

برپایی نخستین تور گردشگردی مجازی با محوریت میدان و برج آزادی و به مناسبت نوروز۱۴۰۱ گام نخستی بود که با استقبال گسترده مواجه شد.»

مجازی در منطقه ۹  گردش کنید | استقبال شهروندان از نخستین تور گردشگری آنلاین

خسروی می افزاید: «در فاز اول طرح، سعی شد تا با تولید محتوای غنی و جذاب از فضای بیرونی میدان آزادی به صورت ۳ بعدی و ۳۶۰درجه، امکان بازدید شهروندان از این نماد مدرنیته پایتخت فراهم آوریم.

در فاز دوم نیز، فضای داخلی برج آزادی شامل بخش ایران شناسی، سالن موزه، تالار آیینه، راهرو اقوام و معماری (۴ طبقه) برج آزادی به صورت مجازی قابل بازدید بود.»

به زودی فرصت بازدید و گردشی در دیگر اماکن و ظرفیت‌های دیدنی منطقه از جمله بوستان المهدی(عج)، پارک آموزش ترافیک، آستان مقدس امام زادگان عبدالله و زید (ع)، مرکز فناوری های هوشمند شهری و اندیشه سرای دکتر قریب  به صورت مجازی فراهم می‌شود.

برای مشاهده فضای بیرونی و داخلی برج آزادی و بازدید مجازی به لینک‌های زر مراجعه کنید:

https://region۹.tehran.ir/Default.aspx?tabid=۶۲۹

https://region۹.tehran.ir/Default.aspx?tabid=۶۵۰

کد خبر 667350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha