سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

مژگان خسروی: کسی که دوهزار و صد روز از روزهای نوجوانی‌اش را در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشته افتخار داده و این هفته مهمان کوچه خبر شده.

   سیدضیاالدین شفیعی، رزمنده نوجوان سال‌های دور و شاعر و نویسنده امروز از اوایل دهه شصت با فعالیت‌های مطبوعاتی کارش را شروع کرد. از کتاب‌های او می‌توان به «سرود مرد غریب»، « انار»، «شرح خواب‌های گمشده»، «پشت به سایه‌ها و صداها»، «برگونه‌های ماه»و «بیدارتر از صبح» اشاره کرد.

   شفیعی به دلیل علاقه‌ای که به ادبیات تاجیکستان دارد، زبان و خط آنها را آموخته و آثاری هم از تاجیکی به فارسی ترجمه کرده است. از جمله «افکار و اندیشه‌های سید جماالدین اسدآبادی». او برای بزرگسالان هم کتاب منتشر کرده است. مثل مجموعه شعر «من  مرگ را او خطاب می‌کنم»، «ماه خوابیده است»و «بعد از سکوت» که انتشارات اردیبهشت همه را منتشر کرده است. این‌طور که پیداست شفیعی در حوزة شعر فعال‌تر بوده‌است. اما جدیدترین کتاب شفیعی که نشر شهر ناشر آن است «نه خانی آمده و نه خانی رفته» نام دارد.

   کارهای شفیعی مورد توجه جشنواره‌ها هم بوده از جمله جشنواره مطبوعات، کتاب سال، دو سالانه ادبیات پایداری و جشنواره کتاب دفاع مقدس.  او در حال حاضر مشغول گردآوری مقاله‌هایی است که در طول سال‌های گذشته در رابطه با موضوع‌های ادبی نوشته، تا آنها را به صورت کتابی ارائه دهد. خبر دیگر این که دو داستان نیمه بلند برای نوجوانان از کارهای در دست انتشار اوست که به زودی راهی بازار کتاب خواهد شد.

   هر نویسنده‌ای بالاخره به بعضی کارهایش دلبستگی بیشتری دارد. کتاب «شب یک رویا» که ویژه نوجوانان خصوصا سنین دبیرستان است به دلیل نگاه متفاوت به جنگ و  نثر خیال‌انگیز با جاذبه‌های ادبی، از آن دست کتاب‌هایی است که مورد استقبال نوجوانان بوده و خود نویسنده هم این کارش را خیلی دوست دارد. بد نیست بدانید که تازگی‌ها این کتاب به چاپ سوم رسیده است. شفیعی مجموعه شعرهای «من مرگ را او خطاب می‌کنم» و «اردیبهشت‌های فراوان گذشته‌اند» را نیز به دلیل محتوا ، موضوع و زبان کاملا امروزی‌شان که مردم با آن روبه‌رو هستند، مجموعه‌ها‌ی کامل قابل توجهی می‌داند.

   این هنرمند دوست داشتنی، اوقات فراغتش را با نرم افزارهای گرافیکی، محصولات تازه سینما و موسیقی و سر زدن به نمایشگاه‌های نقاشی پر‌می‌کند. شفیعی تمام اندوخته‌های خود را تا امروز به خاطر مطالعات خود در نوجوانی و جوانی  می‌داند. پیشنهاد او برای شما که به خواندن علاقه دارید، کتاب «کوه مرا صدا زد»، اثر «محمدرضا بایرامی» است. و همچنین مطالعه کتاب‌هایی که به خاطرات و ادبیات دفاع مقدس مربوط می‌شوند.

کد خبر 66925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز