سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوریه حمله بالگردهای آمریکایی به خاک این کشور را اقدامی تروریستی خواند و نسبت به اقدام متقابل هشدار داد.

به گزارش الجزیره، ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه یک روز پس از آنکه حمله هوایی آمریکا به خاک این کشور 8 کشته بر جای گذاشت، ایلات متحده رابه اجرای طرحی جنایت کارانه و تجاوزی تروریستی در روز روشن با اهداف کاملا مشخص متهم کرد.[حمله بالگردهای آمریکا به منطقه مرزی سوریه]

ولید معلم که در لندن سخن می‌گفت، اعلام کرد: بر این باور نیستم که کشتار شهروندان بیگناه از روی اشتباه صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هشداد که اگر حمله‌ای مشابه به حمله اخیر انجام گیرد، دولت سوریه از خاک کشورش دفاع خواهد کرد.

معلم در ادامه با اشاره به کشته‌شدگان حادثه حمله بالگرد‌های آمریکایی به خاک سوریه گفت: تمامی آن‌ها شهروندان غیر مسلح بودند و در میان کشته شدگان یک مزرعه دار، سه کودک و یک ماهیگیر بودند.

وزیر امورخارجه سوریه افزود: کشتن شهروندان در حقوق بین‌الملل به معنای انجام تجاوز تروریستی است. ما چنین اقدامی را تروریستی و جنایت کارانه می‌دانیم.

معلم همچنین آمریکا را مسئول کشتار شهروندان سوری دانست و اعلام کرد که خواستار انجام تحقیقات و ارائه توضیحاتی درباره دلیل انجام این حمله است.

او به توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت که این توافقنامه بر کشور‌های همسایه عراق اثر گذار است.

به گزارش تلویزیون سوریه چهار بالگرد آمریکایی در حمله به روستایی در نزدیکی شهرک ابوکمال در نزدیکی مناطق مرزی این کشور با عراق مشارکت داشتند.

تلویزیون سوریه در ادامه گزارش خود افزود: سربازان آمریکایی به یک ساختمان مسکونی در حال ساخت حمله کردند و کارگرانی را که داخل این ساختمان مشغول به کار بودند را هدف قرار د ادند که این حمله 8 کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری سوریه، سانا نیز اعلام کرد: در پی انتشار اخبار حمله روز یکشنبه 26 اکتبر دولت سوریه سفرای آمریکا و عراق را به وزارت امورخارجه این کشور فرا خواند و نسبت به انجام این حمله اعتراض کرد. [سوریه سفیران آمریکا و عراق را فراخواند ]

واکنش آمریکا

آمریکا نسبت به اتهامات مطرح شده از سوی سوریه رسما پاسخ نداده است با این حال یک منبع دولتی آمریکا که نامش فاش نشده ، ادعا کرد که ارتش آمریکا قصد داشته است در این حمله هوایی شبکه‌ای را هدف قرار دهد که مبارزان خارجی را به خاک عراق می‌فرستد.

این مقام دولت آمریکا در ادامه مدعی شده که ابو غدیه یکی از نزدیکان ابومصعب الزرقاوی در این حمله کشته شده است.

کد خبر 66837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز