یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: تعدادی بالگرد آمریکائی با نقض حریم هوائی سوریه، به یک منطقه مرزی مشترک این کشور با عراق حمله کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، این خبرگزاری افزود: این حمله موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان سوری این منطقه شده است.

سانا به منطقه مورد حمله بالگردهای آمریکائی اشاره نکرد اما تلویزیون الدنیا سوریه پیشتر این منطقه را البوکمال در 600 کیلومتری شرق دمشق پایتخت سوریه و در غرب عراق اعلام کرده بود.

همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از، خبرگزاری سوریه اعلام کرد در تجاوز بالگردهای نظامی خارجی به منطقه مرزی مجاور عراق در استان البوکمال 7 سوری کشته شدند.

رئیس دفتر الجزیره در دمشق در گزارشی مستقیم گفت با ساکنان این منطقه تماس برقرار کردیم که گفتند 4 فروند بالگرد آمریکایی در مرزها پرواز می‌کردند.

شاهدان گفتند 2 فروند بالگرد وارد روستایی در این منطقه شدند و گروهی از کارگران مشغول کار بودند و شماری از نظامیان آمریکایی از این دو بالگرد که فرود آمدند، پیاده شدند و تیراندازی به سوی این کارگران را آغاز کردند.

رئیس دفتر الجزیره افزود اطلاعات بدست آمده از ساکنان این منطقه نشان می‌دهد که 7 نفر کشته و حدود 4 نفر از کسانی که مشغول کار بودند زخمی شده‌اند و 5 نفر از کسانی که کشته شده‌اند از اعضای یک خانواده بودند.

رئیس دفتر الجزیره اظهار داشت در بیانیه رسمی که مقامات سوریه منتشر کرده اند، آمده است گروهی از بالگردهای نظامی حریم هوایی را نقض کردند. در این بیانیه هویت این بالگردها مشخص نشده است.

کد خبر 66722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز