دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: مردان طمعکار وقتی شایعه‌ای را شنیدند که در یک خانه قدیمی در جنوب پایتخت عتیقه زیرخاکی پیدا می‌شود، نقشه حفاری و سرقت زیرخاکی‌ را طراحی کردند

اما هنگام حفاری در خانه قدیمی توسط پلیس دستگیر شدند.

چندی قبل، ماموران کلانتری 172 شهرری از طریق تماس تلفنی یکی از ساکنان خانه‌‌ای در جنوب تهران، در جریان ورود شبانه2 مرد جوان به خانه‌ای قدیمی قرار گرفتند.

تماس گیرنده  به ماموران پلیس گفت: 2 مرد ناشناس در حالی شبانه وارد خانه قدیمی شده‌اند که صاحبخانه مدتی قبل فوت کرده و کسی در آنجا  زندگی نمی‌کند.

با اعلام این گزارش، تیمی از ماموران برای بررسی موضوع عازم منطقه مورد نظر   شدند.  در بازرسی‌های اولیه از اهالی محل، ماموران تجسس کلانتری متوجه شدند این خانه خالی است و صاحب آن به تازگی فوت کرده است. 

از آنجا که احتمال وقوع سرقت از این خانه وجود داشت، ماموران با دستور قضائی وارد خانه قدیمی شدند و در بازرسی از اتاق‌های خانه، 2 جوان ناشناس را که در داخل یکی از اتاق‌ها در حال حفاری بودند، غافلگیر کردند.

با دستگیری‌ مردان جوان که علی و محمود نام داشتند، 2 متهم به‌دلیل ورود غیرقانونی به خانه قدیمی، برای بازجویی‌های تکمیلی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

شایعه‌ای برای سرقت

مردان جوان، صبح وقتی مقابل بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری قرار گرفتند با اعتراف به ورود غیرقانونی به خانه قدیمی به بازپرس فرخی گفتند: 2 ماه قبل برای پیدا کردن کار به تهران آمدیم اما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم کار مناسبی پیدا کنیم.

مدتی قبل در نزدیکی خانه قدیمی، خانه‌ای را کرایه کردیم اما بعد از چند روز رفت‌وآمد در محله از مردم محل شنیدیم که صاحب این خانه قدیمی، مرد ثروتمندی بوده که مقدار زیادی زیرخاکی در خانه‌اش نگهداری می‌کرده است.

وقتی فهمیدیم که صاحب این خانه به تازگی فوت کرده است، نقشه سرقت زیرخاکی‌ها مثل خوره به جانمان افتاد، تصمیم گرفتیم به هر طریقی که ممکن است وارد خانه شده و عتیقه‌ها را سرقت کنیم.

چند روزی خانه را به‌صورت شبانه روزی زیر نظر گرفتیم تا اینکه شبانه وارد آنجا شدیم، اما بعد از جست‌وجوی فراوان در خانه زمانی که هیچ شیء زیرخاکی‌ای را پیدا نکردیم با تصور اینکه ممکن است آنها را زیر خاک پنهان کرده باشند، شروع به حفاری در خانه کردیم اما هیچ‌چیزی به دست نیاوردیم.

بازپرس فرخی با شنیدن اظهارات 2 مرد جوان، آنها را با قرار قانونی روانه زندان کرد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 66794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز