همشهری آنلاین: معاون عملیات ناجا، از وقوع روزانه 700 تصادف در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار ساجدی‌نیا در حاشیه برنامه ارتباط مستقیم مردم با پلیس (197) در جمع خبرنگاران، گفت: میزان تماس‌های مردم در هفت ماهه گذشته هشت درصد افزایش یافته که بیشتر این تماس‌ها مربوط به رضایتمندی مردم از پلیس بوده است.

وی ادامه داد: 34 درصد از تماس‌هایی که با پلیس در رابطه با رضایتمندی گرفته می‌شود، مربوط به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی است.

معاون عملیات ناجا با اشاره به این که به صورت میانگین نزدیک به 700 تصادف به صورت روزانه در پایتخت اتفاق می‌افتد، گفت: میانگین زمان حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در صحنه‌های حادثه خودروای، 11 دقیقه است که در تلاش هستیم این زمان را به حداقل ممکن برسانیم.

وی زمان حضور ماموران پلیس «110» را در صحنه جرایم مختلف حداقل یک دقیقه و حداکثر 45 دقیقه عنوان کرد و افزود: نوع جرایم و محل وقوع جرایم از جمله عوامل تاثیرگذار در زمان حضور ماموران پلیس بر سر صحنه است و هر چند پلیس با افزایش اپراتورها و گشت‌های خود سعی در به حداقل رساندن زمان حضور ماموران را بر سر صحنه جرایم دارند.

سردار ساجدی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر 100 پلیس گشت در ساعات مختلف، وظیفه کنترل ماموران پلیس 110 را بر عهده دارند، به طوری که از سوی این ماموران به طور میانگین روزانه 600 مورد از عملیات‌های پلیس توسط ماموران گشت کنترل می‌شود.

وی درباره اجرای طرح GIS نیز در مرکز فوریت‌های پلیسی «110» گفت: این طرح در مرحله اول در تهران انجام شده است که نتیجه مطلوبی را در پی داشته و در مرحله دوم نیز مجهز شدن مرکز فوریت‌های پلیسی «110» به سیستم GIS در استان‌های بزرگ کشور اجرایی خواهد شد.

معاون عملیات ناجا در ادامه افزایش تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی را نشانه بالا رفتن توقعات از پلیس دانست و گفت: افزایش میزان تماس‌های مردمی نشان‌دهنده بالا رفتن میزان وقوع جرایم در جامعه نیست، بلکه انتظارات مردم از پلیس بیش از گذشته شده است.

کد خبر 66287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز