شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی از دوشنبه (پس فردا ) با شعار "هدف من امنیت و آرامش توست" برگزار می‌شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: امسال تلاش کرده‌ایم برنامه‌های پرهزینه‌ای نداشته باشیم و بیشتر برنامه‌های پیش بینی شده برای تقویت و پشتیبانی از مأموریت‌ها باشد و انتظارات مردم را بیش از گذشته پاسخگو باشیم و برنامه‌ها و اهداف خود را تبیین کنیم.

وی با اشاره به توسعه ، تقویت و تعمیق مشارکت هدفمند مردم با نیروی انتظامی در این هفته افزود: سعی می‌کنیم ظرفیت نیروی‌انتظامی را در جهت آموزش، اطلاع‌رسانی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی مهم استفاده کنیم.

سرتیپ احمدی مقدم درباره نامگذاری روزهای هفته ناجا گفت: روز نخست (‌دوشنبه پانزدهم مهر) روز پلیس، اقتدار و امنیت اخلاقی، روز دوم ( سه شنبه شانزدهم مهر ) روز پلیس، پیشگیری و محله محوری، روز سوم ( چهارشنبه هفدهم مهر ) روز پلیس، مردم و مشارکت اجتماعی، روز چهارم ( پنج شنبه هجدهم مهر ) روز پلیس، معنویت و ارزش‌ها، روز پنجم ( جمعه نوزدهم مهر)‌، روز پلیس و خدمتگزاری، روز ششم ( شنبه بیست مهر ) روز پلیس و جامعه قانونمند و روز هفتم ( یکشنبه 21 مهر) روز پلیس، دانش و فناوری نامگذاری شده است.

وی افزود: در روزهای هفته نیروی انتظامی مراسم‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه‌های عمومی، اجرای مانورهای میدانی، نشست های علمی با رویکرد پیشگیری، برنامه های آموزش (زنگ انضباط اجتماعی)، نشست مشترک مرزبانان با معتمدان محلی، افتتاح طرح‌های مهندسی، حضور در مزار شهداء و تجلیل از مقام شامخ آنان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء، عیادت از بیماران ناجا در بیمارستان‌ها، سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه، توزیع انبوه محصولات آموزشی در میان نمازگزاران و مردم، برگزاری مراسم قدردانی از افراد نمونه در زمینه ترافیک و قدردانی از کارکنان ساعی در هفته ناجا خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در هفته ناجا گفت: این مسابقات در ماه مبارک رمضان میان هیئت‌های مذهبی، نهادهای اجتماعی و ادارات دولتی برگزار شد که اختتامیه آن در هفته نیروی انتظامی خواهد بود.

سرتیپ احمدی مقدم افزود: برپایی بیش از 200 نمایشگاه تخصصی و عمومی در سراسر کشور ویژه دانش آموزان دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها، برگزاری بیش از 125 نشست علمی و فرهنگی برای تبیین علل وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، برگزاری ده‌ها مسابقه فرهنگی و آموزشی میان دانش آموزان و بازدید کنندگان نمایشگاه‌ها، برگزاری 30 همایش مشارکتی با سایرنهادها و تشکل‌ها و اتحادیه و صنوف و نمایش هفت فیلم سینمایی هر شب از شبکه دو سیما با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تنظیم اجرای 120 برنامه رادیو و تلویزیونی از صدا و سیما گفت: در این هفته سعی کردیم از ظرفیت رسانه ملی برای برقراری ارتباط با افکار عمومی حداکثر استفاده شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: افتتاح 150 طرح مهندسی، راه اندازی سیستم ثبت تخلفات رانندگی به صورت الکترونیکی و تسویه جرایم تخلفات رانندگی و رسیدگی به اعتراضات در دفاتر پلیس به اضافه 10 و افتتاح 1743 شعبه راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های عملیاتی نیروی انتظامی در این هفته است.

سرتیپ احمدی مقدم گفت: در گذشته شعبه‌های راهنمایی و رانندگی در 300 شهر و 40 هزار کیلومتر در جاده‌ها وجود داشت، اما با افزایش آن به 1743 شعبه هم اکنون می توان گفت این شعبه‌ها در جای جای کشور حضور خواهد داشت.

وی همچنین با بیان این که در سال نوآوری و شکوفایی، در بعد نوآوری حرف‌های جدیدی خواهیم داشت، افزود: یکی از شاخص‌های اصلی نیروی انتظامی در برنامه پنجم، نرم افزاری شدن است.

سرتیپ احمدی مقدم گفت: اولویت‌های دیگر نیروی انتظامی در برنامه پنجم، در بخش‌های اجتماعی، فن آوری، دانش و پژوهش است. 

کد خبر 64879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز