شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: تقویت مرز و مرزبانی به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور برنامه پنجم توسعه است.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی  افزود: حدود نیمی از بودجه انسداد مرزهای کشور به مرزهای شرق کشور اختصاص داده شده و این کار به سرعت در حال انجام است. [احمدی مقدم: 30 درصد از برنامه جهارم توسعه جلوتریم]

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در یک سال و نیم اخیر در مرزهای شمال غرب انجام شد؛ بسته شدن مرز پیرانشهر بود که هم اکنون این مرز کاملاً بسته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: با بسته شدن مرز پیرانشهر از تخلفاتی مانند قاچاق انسان، سوخت، کالا و تردد گروهک‌های مسلح و اشرار و ورود مشروبات الکلی جلوگیری شد.

سرتیپ احمدی مقدم با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای تقویت واحدها و استحکامات مرزی نیاز است افزود: هم اکنون 60 دردرصد از مرزهای شرق کشور مسدود شده است که در تلاش هستیم تا پایان امسال به 80 درصد برسد.

وی گفت: با وجود پیچیدگی‌های جغرافیایی و ناکافی بودن امکانات، برقراری امنیت در مرزهای شرق دور از انتظار نیست.

سرتیپ احمدی مقدم با اشاره به اثرات اجتماعی و بهداشتی قاچاق اتباع کشورهای مختلف از طریق مرزهای ایران این قاچاق را ناچیز و بیشتر مربوط به اتباع افغانی دانست و بر ضرورت تعیین سیاست بلند مدت در برخورد با این موضوع تاکید کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت کنترل و بستن مرزهای شرقی کشور گفت: اتباع کشورهایی نظیر بنگلادش، پاکستان و افغانستان که از طرف باندهای قاچاق به کشورهای دیگر برده می‌شوند گاهی در داخل ایران می‌مانند و عوارضی مانند بیماری وبا را منتقل می‌کنند.

وی درباره وضع امنیتی کشور در تابستان امسال گفت: آمار 4 ماهه گذشته از کاهش جرایم خشن حکایت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: خوشبختانه در تابستان در اماکن سیاحتی و زیارتی ، کوهها و تفرجگاهها امنیت قابل توجهی حکمفرما بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و آغاز مجدد سفرهای تابستانی افزود: در روزهای آینده تمهیدات گسترده ای را در راهها و شهرهای مسافرپذیر در نظر گرفته ایم که امیدواریم با همکاری بخشهای خدماتی بتوانیم به مسافران خدمات خوبی ارائه دهیم و شاهد کاهش حوادث باشیم.

سرتیپ احمدی مقدم درباره ماه مبارک رمضان افزود: به علت پایبندی مردم به مسائل اعتقادی، فکر نمی کنم کار خاصی در این ماه وجود داشته باشد اما تذکرات لازم را خواهیم داد.

وی گفت: طبعاً برای افرادی که عذر شرعی یا مسافر هستند باید تمهیدات خاصی را پیش بینی کرد اما این مسائل نباید موجب هنجارشکنی شود.

فرمانده نیروی انتظامی درباره گروگان‌های ایرانی در پاکستان گفت: کمیته‌ای از طرف وزارت کشور این مسئله را پیگیری می‌کند و تا آنجایی که اطلاع دارم پاکستانی‌ها قول داده‌اند در عالی‌ترین سطح این مسئله را پیگیری کنند.

کد خبر 60183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز