همشهری‌آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: افزایش میزان کشف مبتنی بر روش‌های علمی یکی از دست‌آوردهای بزرگ پلیس طی یک سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه نیروی انتظامی در هفته‌ ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش میزان کشف جرم در 3 سال گذشته 65 درصد بوده که این آمار هم‌ اکنون به 86 درصد رسیده است. [طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال 87 نهادینه می‌شود]

وی ادامه داد: پلیس در حوزه امنیت اجتماعی در برآورد مطالبات اساسی مردم موفقیت چشم‌گیری داشته به طوری که میزان احساس رضایت مردم از عملکرد پلیس در مبارزه با اراذل و اوباش و توزیع کنندگان موادمخدر افزایش چشم‌گیری داشته است. [اجرای طرح جمع آوری اراذل و اوباش در تهران]   

وی درباره تجهیزات و امکانات پلیسی نیز گفت: ‌امروز در کشور قالب تجهیزات پلیسی به صورت داخلی تولید می‌شود و این در حالی است که تجهیزات نرم‌افزاری مهم‌تر از تجهیزات سخت‌افزاری است و در این رابطه پلیس ایران به سرعت در حال پیشروی به سمت خودکفایی است به طوری که نیروی انتظامی از نظر نرم‌افزاری به طور صددرصد متکی به فن‌آوری‌های داخلی است. [پرداخت قبوض جرایم رانندگی الکترونیکی شد]

رییس پلیس کشور از ارائه طرح تقویت مرزهای کشور به شورای عالی امنیت ملی جهت چند برابر شدن امکانات مرزها خبر داد و با اشاره به این‌که این طرح توجیه اقتصادی نیز برای کشور دارد افزود: به طور مثال اگر به صورت ماهانه از ورود سوخت قاچاق و یا ورود اتباع غیرمجاز به کشور جلوگیری شود از وارد شدن آسیب‌های جدی در این زمینه پیشگیری خواهد شد. [کشف 2 محموله بزرگ قاچاق]

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مرزهای کشور توجیه اقتصادی دارد و این موضوعی است که در حال حاضرتمام مسوولان آن را پذیرفته‌اند. اگر این طرح در صورت تصویب تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرا شود در رابطه با تقویت مرزهای کشور به نقطه‌ مطلوبی خواهیم رسید. [رادان: خبر خوشایندی درباره طرح امنیت اجتماعی داریم]

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتدار پلیس در جامعه نیز گفت: تصویب قوانین در مجلس مفید نخواهد بود اگر اقتدار پلیس در پشت قوانین وجود نداشته باشد. همچنین این اقتدار نیز باید مشروع بوده و مبتنی بر مطالبات اجتماعی باشد.

وی از واگذاری 66 هزار قطعه زمین و مسکن طی یک برنامه 3 ساله به کارکنان ناجا خبر داد و عملکرد بنیاد تعاون ناجا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان که دارای حدود 80 هزار عضو از کارکنان ناجاست طی 2 سال گذشته سهامی به ارزش یک میلیون تومان به اقساط 40 ماهه اعطا کرده است.

وی درباره بیمه مسوولیت و بیمه حوادث نیز گفت: با بیمه مسوولیت به طور مثال در صورت وقوع حادثه تیراندازی سهوی از سوی کارکنان نیروی انتظامی هزینه‌ این حوادث از دوش دولت برداشته شده است.

احمدی‌مقدم ادامه داد: درحال حاضر اجازه نمی‌دهیم هیچ ماموری بازداشت شود، بلکه قرار بازداشت کارکنان به مراجع قضایی تعبیه خواهد شد و دیه مورد نیاز نیز از سوی نیروی انتظامی پرداخت می‌شود.

وی گفت: خانواده‌های متوفیان و شهیدان نیز 40 تا 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده و تمام بدهی و یا وام‌های احتمالی افراد مذکور به نیروی انتظامی نیز بخشیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت خبر آمار رضایت‌مندی مردم از عملکرد کلانتری‌ها که رییس پلیس پیشگیری ناجا از آن خبر داده است، گفت: شاید این آمار به 100 درصد نرسیده باشد اما میزان رضایت مردم از کلانتری‌ها رو به افزایش است و پلیس در جلب رضایت مردم از عملکرد خود حرکت می‌کند. به طوری که در 3 سال اخیر شاهد کاهش 10 تا 12 درصدی تخلفات و جرائم در نیروی انتظامی بوده‌ایم.

رییس پلیس کشور در ادامه هدف از برگزاری نمایشگاه ناجا با شعار هدف من امنیت و آرامش توست را در راستای رسالت نیروی انتظامی نسبت به جامعه عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه امسال تلاش کردیم که به دور از ابعاد تجملی و نمایشی به ابعاد تخصصی پرداخته و نمایشگاه‌های کاربردی را در این زمینه برپا کنیم تا رویکردهای آینده پلیس را در زمینه امور فرهنگی، اجتماعی و فن‌آوری در قالب یک پلیس حرفه‌ای به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 65132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز