همشهری آنلاین: آیین صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی تهران بزرگ با وعده حذف مواد فروشان در تهران تا پایان سال در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار سرتیپ احمد رضا رادان و جمعی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، یگان‌های نمونه این نیرو از مقابل جایگاه رژه رفتند.

سرتیپ رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز پس از ادای احترام به یادمان شهدای مستقر در میدان صبحگاه، به 24 تن از کارکنان پرتلاش و جانباز نیروی انتظامی، لوح تقدیر و جوایزی اهدا کرد.

همچنین تعدادی از کارکنان ناجا که در هفته نیروی انتظامی ارتقاء درجه یافتند، درجه خود را از فرمانده انتظامی تهران بزرگ دریافت کردند.

پایتخت خالی از فروشنده مواد مخدر می‌شود
سرتیپ رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ برخورد قاطعانه و جدی با فروشندگان موادمخدر، جرات هرگونه فعالیت مجدد را از این افراد سلب می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی گفت: با اجرای مرحله‌ای دیگر از برخورد جدی با موادفروشان در سطح شهر تا پایان سال، هیچ مواد فروشی جرات فعالیت مجدد را نخواهد داشت. شناسایی سایر مجرمان و فروشندگان مواد مخدر در حال اجراست و به محض تکمیل اطلاعات، برخوردهای قاطعانه و برق آسای نیروی انتظامی با این افراد آغاز می‌شود.

سرتیپ رادان با تاکید بر قانونمند بودن و خدا پسندانه بودن اقدامات نیروی انتظامی اظهار داشت: کاهش جرایم از 3 تا 46 درصد، افزایش میزان کشفیات و کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی از توفیقات این نیرو در سال جاری است که با تلاش کارکنان نیروی انتظامی محقق شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین شیرینی اقدامات مقتدرانه پلیس را در برخورد محترمانه این نیرو با مردم اعلام کرد و گفت: تمام کارکنان نیروی انتظامی را به برخورد مناسب و هوشمندانه با مردم توصیه می‌کنم چرا که در صورت خطای پلیس در این زمینه آثار زیان باری در جامعه به وجود می‌آید.

رعایت حقوق شهروندی از وظایف نیروی انتظامی است
فرمانده نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی را از وظایف این نیرو دانست و گفت: اگر کارکنان نیروی انتظامی حقی را از شهروندی تضییع کنند، پذیرفتنی نیست.

وی گفت: در نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی ضروری است و با ماموران کم توجه برخورد جدی می‌کنیم.

وی گفت: مردمی که به واحدهای ناجا مراجعه می‌کنند گرفتار هستند و انتظار دارند ماموران با گرمی با آنان برخورد و مشکلاتشان را حل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: از کل تماس‌های مردم با پلیس 110، دو درصد از تماس‌ها پیگیری می‌شود تا از چگونگی رفتار پلیس مطلع شویم.

سرتیپ احمدی مقدم گفت: کم توجهی، پایین بودن وجدان کاری، برخورد غیرمحترمانه و ضرب و شتم و اهانت جزو مواردی است که از طریق مردم اعلام می‌شود.

وی افزود: از طریق تلفن های 110 و 197 به شکایت و نظرسنجی از مردم درباره چگونگی رفتار پلیس پرداخته می شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ماموران ناجا زیر فشار کاری هستند و به علت همین فشردگی کار، ممکن است اعصابشان به هم ریخته شود و زود از کوره در روند.

وی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز به مرحله‌ای رسیده است که نباید برای ارائه خدمات به مردم محدودیتی داشته باشد.

وی افزود: موقعی می‌توان هفته نیروی انتظامی را به کارکنان این نیرو تبریک حقیقی گفت که خدمات ما مورد قبول و رضایت مردم باشد و به اطمینان و اعتماد بیشتر آنان منجر شود.

فرمانده نیروی انتظامی ارزیابی واقعی از عملکرد این نیرو را بی نیاز از آمار و ارقام دانست و گفت: عملکرد نیروی انتظامی جلوی چشم مردم است و مطالبات مردم در حوزه امنیت و ارائه خدمات، وظیفه ناجاست.

وی افزود: باید در کمترین زمان و با مطلوب‌ترین شرایط، خدمات مؤثر و با کیفیتی را به مردم ارائه داد تا مردم احساس کنند که نیروی انتظامی توانا و قدرتمند در همه جا و هر زمانی از آنان حمایت می کند.

فرمانده نیروی انتظامی خدمت به مردم را هدف اصلی دانست و گفت: تعیین شعار (هدف من امنیت و آرامش توست) در امسال نیز ناظر بر همین رسالت است.

سرتیپ احمدی مقدم افزود: مهمترین نقطه آسیب نیروی انتظامی و نارضایتی مردم، از رفتار کارکنان است که همین سوء رفتار 50 تا 70 درصد از شکایتهای مردمی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: آن چیزی که مردم از آن ناراحت هستند، سردی و احساس وظیفه نکردن مأموران در پیگیری مسایل و پرونده آنان است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حق مردم را باید به آنان برگردانیم و در احقاق عدالت نباید از هیچ سعی و تلاشی دریغ کنیم.

سرتیپ احمدی مقدم درباره تجهیزات نیروی انتظامی نیز گفت: امروز دیگر دغدغه ما مشکل فرسودگی ابزار و تجهیزات نیست بلکه در این زمینه به روز هستیم و پیش بینی می‌کنیم تا یک دهه آینده، به نقطه مطلوب در زمینه تجهیزات برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره چگونگی نظارت بر عملکرد مأموران ناجا افزود: در شش ماهه گذشته 10 هزار نفر از کارکنان ناجا به علت رفتار شایسته با مردم تشویق، اما سه هزار نفر به علت رفتار ناشایست تنبیه و 700 نفر نیز به دادگاه معرفی شدند.

کد خبر 65445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز