گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ایران یک جزیره امن را در مقابل فضای ناامن به ‏وجود آورده است، گفت:

 یکی از تمرین‌های اصلی رزمایش تامین امنیت و آرامش، مقابله با تروریسم است. ‏

سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم گشایش رزمایش امنیت و آرامش، اظهار داشت: تروریسم ‏موضوعی است که جهان از آن رنج می‌برد و پلیس در این رزمایش سعی کرده است به مقابله با تروریسم ‏بپردازد و همچنین میزان آمادگی خود را در حوادث غیرمترقبه همچون برف و زلزله مورد ارزیابی قرار ‏دهد.

وی ادامه داد: در طول این رزمایش می‌خواهیم این دلگرمی را در بین مردم به‌وجود آوریم که پلیس برای ‏مقابله با متجاوزان کاملا آماده است. ‏

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در رابطه با اجرای این رزمایش سؤال‌برانگیز بود، به ‏وجود آمدن مشکلاتی برای مردم عنوان شد که در این رابطه بیشتر بخش‌های عملیاتی رزمایش در روز جمعه ‏انجام خواهد شد و تنها روز پنجشنبه حرکت تاکتیکی نیروهای پلیس در پایتخت انجام می‌شود که فرصت ‏مناسبی برای بازدید مردم از این رزمایش است. ‏

وی با اشاره به اینکه هر چقدر نیروی انتظامی قوی‌تر و کارآمدتر باشد، باعث افزایش امنیت در جامعه ‏خواهد شد، تصریح کرد: اطلاق کلمه رزمایش با توجه به اینکه پیام‌آور یک عملیات نظامی است، شاید مناسب ‏نباشد  و باید تعبیر یک تمرین بزرگ را برای این عملیات به کار برد. ‏ فرمانده نیروی انتظامی یادآورشد: تا پایان سال‌جاری رزمایش‌های مختلفی با رویکردهای متفاوت در کشور ‏اجرا خواهد شد. ‏

احمدی مقدم همچنین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری گفت: ناجا با نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر ‏قصد کنترل زندگی شخصی شهروندان را ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی در این نامه‌ با قدردانی از احمدی‌نژاد به خاطر نگرانی از ضایع‌شدن حقوق ‏شهروندان نوشته ‌است: ناجا با نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر قصد کنترل زندگی شخصی ‏شهروندان را ندارد.

طرحی برای نصب دوربین در شهر وجود ندارد

بنابر گزارش دیگری، رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی خواستار توقف نصب دوربین در برخی مناطق شد. محمود احمدی‌نژاد این اقدام را خلاف مصالح، در جهت پلیسی‌کردن فضای آرام و امن کشور و رو در رو قراردادن پلیس با اکثریت مردم و زدودن امنیت خاطر و اعتماد از جامعه دانست. 

احمدی‌نژاد در ادامه پلیس را ملزم می‌کند از اجرای طرح‌هایی که نشانگر بدبینی به مردم بوده و نیروی انتظامی را در مقابل آنان قرار می‌دهد و فاقد وجاهت و همچنین ضرورت اجراست، خودداری کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پاسخ به رئیس‌جمهوری منکر وجود طرحی در نیروی انتظامی برای استفاده از دوربین جهت کنترل افراد و شهروندان شده و خاطرنشان کرده است نیروی انتظامی از گذشته از دوربین‌های کنترل ترافیک نصب شده توسط شهرداری‌ها و وزارت راه استفاده کرده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در ادامه بروز این برداشت را احتمالاً‌ ناشی از مصاحبه رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره استقرار ایستگاه‌های پلیس در مناطق جرم‌خیز و گلوگاهی شهرها عنوان کرد که در آن به نصب دوربین نیز اشاره شده است.

وی علت این اقدام را صرفه‌جویی در نیروی انسانی و محل نصب را صرفا‌ در معابر عمومی اطراف ایستگاه ذکر کرد. 

فرمانده نیروی انتظامی مجموعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی این نیرو را موجب تقویت پیوند مردم و پلیس اعلام و تاکید کرد: نیروی انتظامی از هیچ تلاشی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی و روانی مردم متناسب با معیارهای دینی و ملی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 68000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز