شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

رئیس پلیس تهران از برگزاری رزمایش امنیت و آرامش در پایتخت خبر داد

سردار عزیزالله ‌رجب‌زاده صبح  در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: رزمایش امنیت و آرامش از ساعت 8 صبح دوشنبه به‌مدت 6 روز و با هدف تمرین امدادرسانی به مردم، برقراری امنیت، حفاظت از مراکز حساس مانند وزارتخانه‌ها در حوادث غیرمترقبه و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت پلیس در پایتخت اجرا خواهد شد.

وی محورهای اصلی رزمایش را اجرای سان و رژه واحدهای شرکت‌کننده، رژه 50 فروند پرنده بال ثابت و متحرک و همچنین اجرای نمایش چتر‌ریزی عنوان کرد و ادامه داد: عملیات تاکتیکی 10 قرارگاه شرکت‌کننده در رزمایش، گسترش و استقرار واحدهای عملیاتی در میادین شهر، عملیات امداد و نجات و مقابله با بحران‌های اجتماعی و حوادث غیرمترقبه از دیگر محورهای اصلی برگزاری این همایش است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در برگزاری این رزمایش سازمان‌های آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری، آتش‌نشانی، اورژانس و جمعیت هلال احمر نیز حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه رزمایش‌ها در گذشته نیز وجود داشته، اما اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نمی‌گرفت و در ابعاد کوچک‌تری برگزار می‌شد اما رزمایش امنیت و آرامش به‌صورت گسترده در پایتخت اجرا خواهد شد.

2 روز برای اطلاع رسانی کافی است

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد چالش‌های اجتماعی و فرهنگی این رزمایش و همچنین فرصت 2 روزه برای اطلاع‌رسانی به مردم نیز گفت: فکر می‌کنم مدت زمان 2 روز اطلاع‌رسانی به مردم کافی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس ضمانت می‌دهد آرامش مردم با برگزاری این رزمایش مختل نشود، ادامه داد: تلاش ما این است که کمترین مشکل با اجرای این رزمایش برای مردم به‌وجود‌ آید اما به هر حال باید قبول کنیم اگر مشکلی در تهران به‌وجود آید این آرامش از بین خواهد رفت، اما ما به‌دنبال آن هستیم که در اجرای این طرح 100‌درصد موفق شویم.

سردار رجب‌زاده با بیان اینکه در پایان این رزمایش، درصد موفقیت طرح را عنوان خواهیم کرد، یادآور شد: اگر مشکلی مانند زلزله بم در تهران به‌وجود آید، باید از قبل پیش‌بینی کنیم و این رزمایش فرصتی برای سنجش میزان نقاط ضعف و قوت پلیس در پایتخت است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری این رزمایش مشکل ترافیک پایتخت را بیشتر نخواهد کرد نیز اظهار داشت: اگر روزی حادثه‌ای در پایتخت رخ دهد، وضعیت ترافیکی تهران چه خواهد شد؟

با وجود این، پلیس، در مسیرهای انتخاب شده برای اجرای رزمایش، تمهیدات عبور و مرور را پیش‌بینی کرده است که از سوی راهنمایی و رانندگی تهران این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی شده که بعضی از نیروهای رزمایش توسط بالگرد به مناطق مورد نظر منتقل شوند.

وی خاطر نشان کرد: این رزمایش به‌صورت سالانه برگزار خواهد شد و بناست این رزمایش در استان‌های دیگر نیز اجرا شود.

سردار رجب‌زاده اضافه کرد: در این رزمایش که در 10 مسیر در پایتخت اجرا می‌شود 30هزار نفر از کارکنان پلیس تهران بزرگ، پلیس‌های افتخاری، پلیس یاران و نگهبانان محله حضور خواهند داشت و 4 هزار دستگاه خودرو، امنیت پایتخت را برقرار خواهند کرد.

کد خبر 67815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز