چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی، از کاهش 11 درصدی جرایم در اماکن عمومی طی شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سردار نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در شش ماهه اول سال 87، از یک میلیون و 700 هزار واحد صنفی در سراسر کشور بازدید انتظامی به عمل آمد که در این مدت، میزان جرایم و تخلفات در اماکن و اصناف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مشارکت اصناف در برخورد با تخلفات و همچنین آموزش مسئولان صنفی، یکی از دلایل کاهش جرایم در اصناف بوده است.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی، در رابطه با عملکرد پلیس در برخورد با شرکت‌های متخلف نیز با اشاره به این که شرکت‌ها یکی از مصادیق اماکن عمومی هستند، گفت: پلیس اماکن به عنوان وظیفه ذاتی خود از شرکت‌ها بازدید انتظامی به عمل می‌آورد، تا ناظر بر رعایت ضوابط باشد که در اجرای این طرح با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته، بسیاری از صاحبان شرکت‌ها اقدام به بازنگری در رعایت ضوابط کردند و تنها با تعدادی از شرکت‌ها که دچار تخلف و جرم شده بودند، برخورد شد.

وی وضعیت شرکت‌ها را در حال حاضر مطلوب‌تر از گذشته توصیف کرد و در ادامه درباره اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در رابطه با آرایشگاه‌های متخلف نیز، گفت: رئیس اتحادیه‌های آرایشگاه‌ها زنانه و مردانه ماموریت دارند که ضوابط تخصصی را به واحدهای صنفی تحت پوشش خود اعلام کنند. در نتیجه طبق ضوابط تخصصی و ضوابط انتظامی، آرایشگاه‌ها حق استفاده از مدل‌های غربی را ندارند و اگر اقدام به اشاعه فرهنگ غربی کنند، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با این اماکن برخورد خواهد کرد.

سردار نجفی افزود: پلیس با توجه به بازدید افسران زن از آرایشگاه‌های زنانه و یا گزارش‌های رسیده از این اماکن با آرایشگاه‌های متخلف برخورد کرده که تعداد آرایشگاه‌های زنانه در این رابطه در سراسر کشور انگشت شمار است.

سردار نجفی در پاسخ به این سوال که در سال جاری طرح جمع‌آوری قلیان‌ها از سوی پلیس چگونه اجرا شد، گفت: طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در سال گذشته با همکاری مردم، متصدیان و اماکن عمومی با موفقیت 99 درصدی همراه بود و تعداد متخلفان در این رابطه به حداقل رسید، اما زمانی که وزارت کشور ابلاغ کرد که اماکن دارای مجوز می‌توانند قلیان ارائه دهند، قهوه‌خانه‌ها اقدام به دادن قلیان به مردم می‌کنند.

وی با اشاره به این که دستور رئیس جمهوری نیز مبنی بر اجرای دقیق قانون منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی است، گفت: اجرا شدن قانون کنترل و مبارزه با استعمال دخانیات در درجه اول بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، در نتیجه طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در صورتی که وزیر بهداشت به عنوان رییس ستاد اجرایی قانون منع استفاده از دخانیات، جلساتی را برگزار کند، مجددا اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس اماکن نیروی انتظامی تاکید کرد که اعمال قانون منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی نیازمند مشارکت گسترده سازمان‌هاست.

کد خبر 67009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز