مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
۰ نفر

تخمه کدو، منبع خوبی از پروتئین گیاهی و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به عنوان آنتی اکسیدان به محافظت از بدن در برابر برخی از بیماری‌ها کمک کند.

تخمه کدو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، همچنین تخمه کدو سرشار از چربی‌های سالم و یک پروتئین با کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با پروتئین سویاست و دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری است که می‌توان در مواد غذایی جدا از گوشت پیدا کرد.

به نوشته نشریه "تایمز نو نیوز" در ادامه به برخی از خواص این ماده خوراکی برای سلامتی اشاره شده است:

- کاهش خطر ابتلا به سرطان: رژیم‌های غذایی غنی از تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، پستان، ریه، پروستات و روده بزرگ مرتبط است. مطالعه انجام شده روی زنان یائسه نشان داد که خوردن تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است.

- سلامت روده و پروستات: تخمه کدو منبع خوبی از فیبر خوراکی است. رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. همچنین تخمه کدو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که می تواند به حفظ سطح تستوسترون و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند.

- بهبود خواب: تخمه کدو حاوی تریپتوفان است؛ اسید آمینه‌ای که به فرد کمک می‌کند به خواب برود. دو ماده روی و منیزیم نیز کمک کننده هستند. گفته می‌شود مصرف روزانه حدود یک گرم تریپتوفان به بهبود خواب کمک می‌کند.

- کنترل دیابت: مطالعه انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که مخلوط دانه کتان و تخمه کدو همراه با رژیم غذایی ممکن است در پیشگیری از عوارض دیابت مفید باشد. همچنین نتایج چندین مطالعه حاکی از آن است که آب کدو یا پودر تخمه آن باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع  دو می‌شود.

- سلامت قلب و فشار خون: مصرف تخمه کدو به دلیل وجود میزان بالای منیزیم، روی و اسیدهای چرب با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و قند خون بالا مرتبط است.

کد خبر 658432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha