شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

اسکراب شکر و نمک یک لایه‌بردار خانگی بسیار ارزان و در دسترس است که باعث نرم و لطیف شدن پوست و شفاف شدن و بهبود ظاهر پوست می‌شود.

اسکراب خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، اسکراب لایه‌بردار فیزیکی است که به پاکسازی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند در نتیجه باعث صاف شدن و بهبود ظاهر پوست می‌شود. استفاده از لیف‌های پارچه‌ای یا براش‌های سلیکونی سایر روش‌های لایه‌برداری پوست است.

اسکراب و لایه‌برداری به موقع پوست یکی از روش‌های مناسب برای سلامت و زیبایی پوست است. سلول‌های پوست همواره در حال رشد و تقسیم  هستند و به همین دلیل بعد از مدتی لایه‌رویی و بافت قدیمی پوست از آن جدا شده و سلول‌های جوان‌تر جایگزین‌شان می‌شود. بنابراین شما باید با استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار یا اسکراب پوست این لایه قدیمی و سلول‌های مرده  را از پوست جدا کنید تا سلول‌های جدید جای کافی برای رشد و تنفس داشته باشند.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین اسکراب‌های خانگی پوست، اسکراب شکر و نمک است که در ادامه روش تهیه انواع اسکراب شکر و نمک و کاربرد آنها را به شما آموزش می‌دهیم.

مزایا و خواص اسکراب شکر و نمک

- لایه‌برداری ملایم پوست

- روشن کننده و شفاف کننده

- نرم کننده

- تمیز کننده منافذ باز پوست

- کاهش جوش و آکنه

- بهبود جریان خون زیر پوستی

- تحریک رشد سلولی و تقویت بافت جوان پوست

نرم و لطیف شدن پوست با کمک اسکراب شکر و نمک

اسکراب شکر و نمک با عسل

اسکراب شکر و نمک و عسل سلول‌های مرده را پاکسازی کرده و باعث شادابی، روشن شدن، مرطوب و نرم شدن پوست می‌شود.

برای تهیه اسکراب شکر و نمک و عسل، ۲ قاشق شکر و نمک و عسل را مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی پوست بکشید و ۳ دقیقه به صورت دورانی و آرام روی تمام سطح پوست ماساژ دهید سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و صورتتان را با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک برای روتین روزانه و هفته‌ای ۱ – ۲ بار می‌تواند باعث شادابی و جوان‌سازی پوست شود.

اسکراب شکر و نمک با روغن زیتون

اسکراب شکر و نمک و روغن زیتون برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است و ضمن پاکسازی سلول‌های مرده پوست به جوان‌سازی پوستتان کمک می‌کند.

شکر و نمک پوست را به آرامی اسکراب می‌کنند و روغن زیتون به صورت همزمان به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک کرده و باعث افزایش لطافت پوست می‌شود.

۲ قاشق شکر و نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد، سپس ماسک را روی تمام سطح پوستتان بزنید و ۵ دقیقه به حالت دورانی و ملایم ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

از این اسکراب می‌توانید هفته‌ای ۱ – ۲ بار با توجه به نیاز پوستتان استفاده کنید.

اسکراب شکر و نمک با شیر

اسکراب شکر و نمک و شیر یک اسکراب ملایم خانگی است که باعث شفافیت و روشن شدن و آبرسانی به پوست می‌شود.

۱ قاشق شکر و نمک را با ۲ قاشق شیر مخلوط کنید و با یک براش آرایشی یا با انگشتان روی سطح پوست پخش کنید و به صورت دورانی به مدت ۵ دقیقه پوست را ماساژ دهید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید اسکراب روی پوستتان بماند و سپس پوستتان را بشویید.

استفاده هفتگی از این ماسک به طور منظم باعث بهبود سلامت و زیبایی پوستتان می‌شود.

اسکراب شکر و نمک با لیموترش

از این اسکراب هم می‌توانید برای صورت استفاده کنید و هم برای بدن. این اسکراب کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند و خاصبت روشن‌کنندگی دارد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌دهد و ضمن پاکسازی منافذ پوست، به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.

۲ قاشق غذاخوری نمک دریا را با نصف فنجان شکر، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. در صورت تمایل می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا هم به این ترکیب اضافه کنید.

این اسکراب را بین ۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس بشویید.

اسکراب شکر و نمک هیمالیا با روغن نارگیل

نمک هیمالیا یک ماده لایه‌بردار موثر است که باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود. این نمک دارای مواد معدنی ضروری برای پوست به خصوص منیزیم است که توسط پوست جذب می‌شود و باعث بهبود سلامت پوست می‌شود.

روغن نارگیل به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و روغن درخت چای برای درمان آکنه پوستی موثر است و آبلیمو باعث بهبود رنگ پوست و کمرنگ شدن لک‌های پوستی می‌شود.

اسکراب شکر و نمک و روغن نارگیل باعث از بین رفتن منافذ پوستی شده و جریان خون را افزایش می‌دهد.

نصف فنجان نمک هیمالیا را با نصف فنجان شکر، ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو چند قطره اسانس روغن درخت چای مخلوط کنید.

پوست را کاملا تمیز کرده و سطح پوست را با اسکراب بپوشانید و ۵ دقیقه به آرامی به صورت دورانی ماساژ دهید سپس با آب ولرم پوست را بشویید.

اسکراب شکر و نمک با گلاب

یک‌چهارم فنجان شکر را با یک‌چهارم فنجان نمک و یک‌چهارم فنجان روغن جوجوبا، روغن زیتون یا روغن بادام، ۳ قاشق چای‌خوری پودر خاک رس صورتی ، ۱۰ قطره اسانس گلاب مخلوط کنید.

از این اسکراب می‌توانید به عنوان اسکراب لب هم استفاده کنید. خاک رس صورتی باعث می‌شود پوست به صورت ملایم لایه برداری شود و اسکراب‌تان رنگ پاستیلی زیبایی به خود بگیرد.

اسکراب شکر قهوه‌ای و نمک با قهوه

در این اسکراب از تفاله قهوه استفاده می‌شود که رایحه طبیعی خوبی به اسکراب می‌دهید. کافئین موجود در قهوه می‌تواند درمانی موثر برای کاهش سلولیت‌های پوستی باشد. نصف فنجان تفاله قهوه را با یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای و یک‌چهارم فنجان نمک و یک‌چهارم فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید، در صورت نیاز هنگام استفاده می‌توانید با کمی گلاب یا عسل مخلوط را رقیق کنید تا حالت خمیری پیدا کند و به‌راحتی بتوانید آن را روی پوست ماساژ دهید.

کد خبر 658224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha