چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

هوای خشک پاییزی می‌تواند مشکلاتی را برای پوست دست ما ایجاد کند اما می‌توان این مشکل را با برخی نسخه‌های خانگی برطرف کرد.

مراقبت از پوست

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع نوشت: دلایل زیادی از جمله شستشوی بیش از حد دست‌ها با آب و صابون، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، عوامل محیطی و دلایل دیگری منجر به خشک شدن دست‌ها می‌شوند که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های طبیعی برای مرطوب کردن آن‌ها را برطرف کرد.

انواع ماسک مناسب برای دست

یک قاشق غذاخوری شیر بادام یا نارگیل یا آب، ½ قاشق چایخوری جوش شیرین و ¼ قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای یا سفید خام یا نمک دریایی دانه درشت را با ۱-۲ قطره روغن زیتون مخلوط کنید. سپس دست را  ۲-۳ دقیقه با این محلول ماساژ دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

همچنین در یک کاسه جداگانه، شکر یا نمک و روغن زیتون را اضافه کنید، هم بزنید و آن را با ماساژ روی دست‌ها بمالید و بعد از ۲-۳ دقیقه دست‌ها را با آب گرم بشویید.

محلول روغن نارگیل

روغن نارگیل سبک و معطر و مملو از چربی‌های اشباع شده است که به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود نمک دریایی که منافذ را تمیز می‌کند و روغن نارگیل را به مقدار مساوی تهیه کرده و روی دستتان بگذارید و چند دقیقه بگذارید، سپس دست‌ها را با آب بشویید.

محلول ماست

ماست به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود آن را روی دست بگذارید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را بمالید و دست‌ها را بشویید؛ این دستور را روزانه به طور منظم تکرار می‌کنید تا نتیجه مثبت را بگیرید.

محلول آووکادو

میوه آووکادو حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب است که می‌تواند به مرطوب سازی پوست کمک کند. نصف آووکادوی رسیده، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا و ½ قاشق چایخوری آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی دست‌ها بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس دست‌ها را با آب بشویید، تا نتیجه مثبت حاصل شود.

کد خبر 632978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha