مربی رشته تناسب اندام، برنامه تمرینی و رژیمی را به اشتراک گذاشت که برای کاهش چربی و لاغری در ۶ هفته کارایی دارد. دوره‌ای که به عنوان «کوتاه مقطع» شناخته می‌شود و توصیه‌هایی برای استفاده بهینه از این روش برای از دست دادن چربی پیشنهاد می‌دهد.

رژیم غذایی - چاقی - لاغری - dite - Weight Loss - تغذیه - Nutrition

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «جرمی اتیر» مربی رشته تناسب اندام توضیح می‌دهد که ۲ تفاوت اصلی بین یک دوره کوتاه مقطع و یک دوره کوتاه معمولی این است که آن‌ها به‌طور معمول در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری رخ می‌دهد و اغلب غذاهایی با کسر کالری بیشتر را شامل می‌شود.

وی می‌گوید: به طور معمول هدف شما از دست دادن چربی به میزان حدود ۰.۵ تا حداکثر یک درصد از وزن بدن خود در هفته خواهد بود. ایده این رژیم سریع و در عین حال تهاجمی این است که شما می‌توانید بدون از دست دادن ماهیچه‌ها و احساس خستگی که در صورت ادامه بیشتر آن ایجاد می‌شود، به سرعت چربی را از بین ببرید. در واقع یک دوره کوتاه مقطع برای دستیابی به اهداف کاهش وزن کوتاه‌مدت به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مشکل دوره‌های کوتاه مقطع این است که بسیار دشوار می‌توان به آن پایبند بود و حتی اگر بتوانید از پس آن بربیایید، به دلیل تغییراتی که بدن شما در طول این دوره تجربه می‌کند، بازگشت تمام چربی‌هایی که از دست داده‌اید، به محض اتمام کار بسیار آسان می‌شود.

اتیر پس از به اشتراک گذاشتن وعده‌های غذایی و تمرینات معمولی که در طول دوره کوتاه مقطع خود استفاده می‌کرد، می‌گوید: مهم است که پس از آن دوره ۶ هفته‌ای چه کاری باید انجام داد تا از حفظ کاهش وزن خود، اطمینان حاصل کنید.

وی بیان می‌کند: ۲ عامل باعث بازگشت سریع چربی می‌شود. علاوه بر این کاهش شدید فعالیت‌ها یا قطع کامل آن پس از دوره کوتاه مقطع نه‌تنها به این معنی است که من هر روز کالری کمتری می‌سوزاند بلکه داده‌هایی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر فعالیت، تنظیم گرسنگی را دشوارتر می‌کند.

کد خبر 632912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار