دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: نشست خبری سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در حالی روز گذشته در فدراسیون فوتبال برگزار شد که بخش عمده‌ای از سئوالات خبرنگاران مربوط به کناره‌گیری علی کریمی از تیم‌ملی بود.

 دایی درخصوص موضوع علی کریمی گفت: «وظیفه من به عنوان سرمربی تیم‌ملی این بود که بهترین‌ها را به تیم‌ملی دعوت کنم و من نیز وظیفه‌ام را انجام دادم و بهترین‌ها را دعوت کردم. چند بازیکن دیگر بودند که می‌توانستند به تیم‌ملی دعوت شوند اما چون محدودیت زمانی داشتیم، این محدودیت اجازه نمی‌داد که بتوانیم همه آنها را به تیم‌ملی دعوت کنیم.

 کریمی کاپیتان من در دیدار مقابل بحرین و کویت بود. در اردوی دوم در اردبیل هم به دلیل ‌آسیب‌دیدگی که داشت تنها دوید و بعد از آن مسائلی به وجود آمد. پس از آن کریمی در هیچ باشگاهی بازی نمی‌کرد و به همین دلیل او به تیم‌ملی دعوت نشد. در این دوره به دلیل دو بازی خوبی که انجام داد، به تیم‌ملی دعوت شد. من همیشه گفته‌ام شایسته‌ها را دعوت می‌کنم. حالا این بازیکن شایسته 40 ساله باشد یا 16 ساله، تفاوتی نمی‌کند.» 

دایی همچنین درباره تبعات حضورنیافتن کریمی در تیم‌ملی تصریح کرد: «اگر قرار باشد به خاطر یک نفر تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود نکند، پس ما باید همه چیزمان را جمع کنیم و برویم دنبال کارمان. پس نظم، عشق و علاقه کجا می‌رود. تیم‌ملی در دست من امانت است. این تیم نه مال من نه مال شماست، بلکه برای ملت و مملکت است. من امانتدار هستم و دوست دارم به نحو احسن از این امانت نگهداری کنم. اکثر شما می‌دانستید که اگر کریمی  دعوت شود، به تیم‌ملی نخواهد آمد، این از قبل برنامه‌ریزی شده بود. حتی خود من هم قبل از دعوت او می‌دانستم که کریمی به تیم ملی نمی‌آید. »

سرمربی تیم‌ملی در بخشی از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «زمانی که آقای احمدی‌نژاد نیز از من خواستند کریمی را به تیم‌ملی دعوت کنم به  ایشان  گفتم کریمی آماده نیست که
 رئیس جمهور این موضوع را قبول کرد.»

سرمربی تیم‌ملی در واکنش به نامه کریمی گفت:‌ «می‌خواهم بدانم آیا ادبیاتی که در نامه کریمی استفاده شده بود، ادبیات اوست؟ همه مسائل از امارات برنامه‌ریزی شده است. نمی‌خواهم نام بیاورم، همه شما می‌دانید منظورم چیست. بدتر از همین نامه را هم برای باشگاه پرسپولیس فرستاده بودند که باشگاه پرسپولیس با اصلاح، آن نامه را برای رسانه‌ها فرستاد. کریمی باید مواظب صحبت‌کردن خود مقابل دوربین باشد و به تیم‌ملی توهین نکند.»
وی ضمن اشاره به توانایی‌های فنی هافبک خبرساز پرسپولیس گفت: «کریمی از قابلیت فنی بالایی برخوردار است، او لیونل مسی ایران است اما مشاوران بدی دارد. زمانی که من یک بازیکن معمولی بودم، به دلیل مشاوره‌های خوبی که داشتم، توانستم به موفقیت برسم. به این نتیجه رسیدم که نیامدن کریمی برنامه ریزی شده بود.»

‌دایی در ادامه نشست خبری‌اش گفت که به وظیفه‌اش در قبال علی‌کریمی عمل کرده است و ادامه داد: «به کریمی کمک می‌کنم تا برسر حرف خود بایستد.»

دایی در توضیح جلسه خود با نایب‌رئیس فدراسیون گفت:‌ «جلسه من با تاج تنها در رابطه با تیم‌ملی و پاداش عقب‌افتاده بازیکنان بود. تاکنون من با کفاشیان، تاج و حتی علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی نشستی برای انتخاب بازیکن نداشته‌ام.»

وی راجع به نفرات دعوت شده در آستانه دیدار برابر کره‌شمالی تصریح کرد:‌ «از ابتدا نیز گفتم که نیاز به زمان دارم تا بازی‌های لیگ‌برتر را ببینم. در زمان بازی مقابل عربستان رقابت‌های لیگ‌برتر هنوز کاملاً جدی نشده بود اما اکنون فرصت بیشتری داشتیم و بی‌تردید بازیکنان جدید به مرور به تیم‌ملی دعوت خواهند شد. به عنوان نمونه مهدی کریمیان بازیکنی است که آینده خوبی دارد و در تیم‌ملی جای ثابتی خواهد یافت.»

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران درباره بازی با کره‌شمالی گفت: «بازیکنان شماره‌های 9، 10 و 11 جزو بهترین‌های آنها هستند. یک نفرشان از وسط حرکت می‌کند و دو نفر دیگر از کناره‌ها به او اضافه می‌شوند. به بازیکنان‌مان گفته‌ام که در بازی با کره‌شمالی نباید اسیر ضد‌حملات شویم.»  علی دایی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا قبل از رویارویی با کره‌جنوبی از قطبی مشورت می‌گیرید یا خیر، تاکید کرد: «اگر بدانم کسی هست که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند حتما از نظر او استفاده خواهم کرد. اگر من از قطبی سئوال کنم، بزرگ می‌شوم و کوچک نمی‌شوم.»

دایی درخصوص سیستم کره‌شمالی تصریح کرد: «آنها با سیستم 1-6-3 بازی می‌کنند. شاید نتوانم مثل شما خبر بدهم و بنویسم اما اجازه بدهید به عنوان کسی که چهار پیراهن بیشتر در زمین پاره کرده، در مورد مسائل فنی تصمیم‌گیری کنم و این دروغ نیست اگر بگویم بیش از 15 ساعت روی آنالیز بازی‌های کره‌شمالی کار کرده‌ام.»

کد خبر 65608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز