مجموع نظرات: ۱
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
۰ نفر

گیاه آلوئه‌ورا به راحتی رشد می‌کند و ماندگار است. ولی وقتی پای اجزا و ریشه و برگش به میان می‌آید ماجرا بیشتر از یک گیاه است:

آلوئه ورا

به گزارش همشهری آنلاین، برگ آلوئه‌ورا با یک ژل نرم پوشیده شده که به خاطر خاصیت آبرسانی و دیگر فواید درمانی ستایش می‌شود. در واقع تحقیقات گذشته نشان می‌دهد، آلوئه‌ورا قرن‌ها در یونان، مصر، هند، مکزک، ژاپن و چین برای امتیازات درمانی استفاده می‌شده است. اما امروز چطور؟

در این جا نگاهی به بعضی تحقیقات علمی ‌روی آلوئه‌ورا و بعضی دیدگاه‌ها درباره ۸ خاصیت درمانی آن می‌اندازیم. ولی پیش از آن باید بگوییم قبل از این که از این گیاه استفاده کنید، با پزشک مشورت کنید.

۱- پودر ژل آلوئه‌ورا می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند

بنا بر تحقیقات انجمن قلب آمریکا(AHA) فشار خون بالا یک قاتل خاموش است. فشار خون بالا می‌تواند به مرور رگ‌های خونی را تخریب کند و افراد را در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی و دیگر مشکلات قرار دهد.

در نظر داشته باشید آلوئه‌ورا جایگزین ورزش، خوراک سالم و دارو نیست. تمام این موارد می‌تواند به پایین آمدن فشار خون کمک کند، ولی ممکن است بعضی از درمان‌های مکمل هم موثر باشند.

۲- آلوئه‌ورا ممکن است به تثبیت قند خون کمک کند

بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند. و بیش از ۸۴ میلیون آمریکایی بزرگسال پیش‌دیابت دارند. کاهش وزن، رژیم غدایی سالم و فعالیت بدنی به کمتر شدن خطر دیابت کمک می‌کند و قند خون را بهبود می‌بخشد. ولی در کنار اینها مدارکی وجود دارند که به فاید بالقوه آلوئه‌ورا برای کنترل قند خون اشاره می‌کنند. همانطور که در مقاله‌ای در مجله داروسازی بالینی و درمانی که در مارس ۲۰۱۶، منتشر شده به آن اشاره شده است.

آلوئه‌ورا وقتی به عنوان مکمل استفاده شود، کنترل قند خون افراد با پیش دیابت و دیابت نوع ۲ را بهبود می‌بخشد. به صورت خوراکی به شکل برگ‌های له شده، آب، پورد یا عصاره تجویز می‌شود.

۳- آلوئه‌ورا در دهانشویه می‌تواند به سلامت دندان‌ها کمک کند

به لطف خواص ضد پلاک و ضد ورم لثه، آلوئه‌ورا می‌تواند به شکل غیرمنتظره‌ای در سلات دهان و دندان شما مفید باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد دهان‌شویه‌های برپایه آلوئه‌ورا می‌توانند جایگزین مناسبی برای دهان‌شویه‌های سنتی باشند.

۴- آلوئه‌ورا می‌تواند کلاژن سازی را در بدن بیشتر کند و با پیری پوست مبارزه کند

آلوئه‌ورا به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده محصولات مراقبت پوست، از مرطوب‌کننده‌ها تا ماسک‌های صورت، استفاده می‌شود. این گیاه می‌تواند به عنوان ژل مرطوب کننده و ضد پیری مورد استفاده قرار گیرد.

زدن مرطوب کننده به پوست یک قدم مهم در رژیم زیبایی شماست، برای این که به پوست آبرسانی می‌کند، آن را جوان تر می‌کند و جلوی چروک‌ها را می‌گیرد.

۵- به درمان جوش و اکنه به شکل طبیعی کمک می‌کند

به لطف خواص ضد التهابی طبیعی، آلوئه‌ورا به عنوان یک درمان عالی برای جوش نیز عمل می‌کند. آلوئه‌ورا چه برای جوش‌ها و چه در نواحی قرمزی و برای رفع سوزش استفاده می‌شود. مشخص شده است که آلوئه‌ورا ظاهر و برجستگی آکنه و حتی جای آن را تسکین می‌دهد و از بین می‌برد. با این حال باید مراقب باشید که آن را به صورت مستقیم روی زخم‌های باز و جای اکنه نزنید.

۶- ژل آلوئه ور یک درمان طبیعی برای خارش‌ها و تحریک‌های پوستی است

آلوئه‌ورا فقط به درمان جوش کمک نمی‌کند، این گیاه می‌تواند مشکلات پوستی دیگر را هم بهبود دهد. خاصیت ضد التهابی آلوئه‌ورا همچنین برای درمان پسوریازیس و اگزما هم ثابت شده است. بر اساس تحقیقات انجمن ملی پسوریازیس آمریکا گذاشتن کرمی‌که حاوی ۵ درصد آلوئه‌ورا باشد تا ۳ بار در روز ممکن است قرمزی‌ها و پوسته پوسته شدن را در این بیماری کمتر کند. آنطور که انجمن پسوریازیس آمریکا اشاره کرده، درمان با آلوئه‌ورا وقتی با درمان‌های سنتی پسوریازیس همراه شود، تأثیر بیشتری دارد.

۷- ژل آلوئه‌ورا برای التهاب ناشی از آفتاب سوختگی پرطرفدار است

این درمان تا الان یکی از شناخته‌شده‌ترین فواید آلوئه‌وراست. بعد از یک آفتاب‌سوختگی بد، می‌توانید ژل گیاه را از آن بیرون بکشید و روی پوست بمالید. دکتر آدرین ‌هاتون، متخصص پوست در شرکت Stony Brook Medicine مستقر در نیویورک می‌گوید: «ژل آلوئه‌ورا خنک‌کننده و دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین فوراً ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

منبع: Everydayhealth / مترجم: شقایق عرفی‌نژاد

کد خبر 654743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    میشه بفرمایید گزارش نتایج تحقیقات علمی روی این گیاه، کجا چاپ شده تا با اطمینان استفاده کنیم؟