کیک موکا یکی از انواع کیک‌های ساده و خوشمزه بین‌المللی است که معمولا در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

کیک موکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پانامگ، کیک موکا یکی از انواع کیک‌های ساده و خوشمزه بین‌المللی است که معمولا در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موکا

تخم مرغ    ۳ عدد

شکر دانه ریز    ۲۷۰ گرم

عصاره وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری

شیر  ۳/۴ پیمانه

پودر قهوه    ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع   ۱/۲ پیمانه

آرد قنادی    ۲ پیمانه

پودر کاکائو    ۱۴ گرم

بکینگ پودر    ۱ و نیم قاشق چای‌خوری

نمک  ۱/۸ قاشق چای‌خوری

شکلات چیپسی نسوز به مقدار کافی

طرز تهیه کیک موکا | آموزش کامل پختن کیک موکا به سبک کافی‌شاپ‌ها

طرز تهیه کیک موکا

مرحله اول

برای تهیه کیک موکا خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه شکر دانه ریز و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می‌کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می‌کنیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر روشن و کشدار شود.

مرحله سوم

در وسط کار کاسه را دورگیری می‌کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت یک دقیقه با دور تند همزن برقی هم می‌زنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر قهوه را درون شیر می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا قهوه درون شیر حل شود، سپس شیر قهوه را درون مخلوط تخم مرغ می‌ریزیم و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن مواد هم می‌زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس مخلوط می‌کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می‌ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می‌کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می‌کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کف قالب را با اسپری روغن جدا کننده چرب می‌کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می‌ریزیم و قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می‌کوبیم تا حباب‌ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هشتم

حالا مقداری شکلات چیپسی به صورت پخش روی مایه کیک می‌ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از این زمان کیک را تست می‌کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک خلال دندان یا سیخ چوبی درون کیک فرو می‌بریم، سپس خارج می‌کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کیک موکا را از قالب خارج می‌کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می‌زنیم. در آخر برش‌های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم و به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو می‌کنیم.

کد خبر 653420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha