اگر فهمیدن اطلاعات ارزش تغذیه‌ای روی بسته‌های مواد خوراکی برای بزرگسالان آسان نیست، تصور کنید این کار برای نوجوانانی که تازه شروع به تصمیم‌گیری برای خود کرده‌اند، چقدر مشکل است.

تغذیه نوجوانان

به گزارش همشهری آنلاین، با این روش‌ها می‌توانید به نوجوانتان کمک کنید تا با خواندن این اطلاعات از آنچه می‌خورند، آگاه شوند.

تمرکزتان را محدود کنید

اطلاعات زیادی روی برچسب اطلاعات ارزش غذایی بسته‌های مواد خوراکی وجود دارد. ولی اگر تمرکزتان را به تنها چند مورد محدود کنید، این کار برای نوجوانتان ساده‌تر می‌شود. برای شروع نوجوانان را تشویق کنید تا روی میزان فیبر خوراکی‌ها متمرکز شوند و خوراکی‌هایی را انتخاب کنند که از نظر فیبر غنی‌اند. فیبر به طور طبیعی در خوراکی‌های سالم مختلفی از جمله غلات، میوه‌ها، سبزیجات و لوبیا وجود دارد.

از آنها بخواهید که مراقب خوراکی‌هایی با شکر و نمک اضافه، شیرینی، چیپس و دیگر اسنک‌هایی متداول و پرطرفداری که ارزش غذایی پایینی دارند، باشند.

خوردن زیاد

با توجه به اشتهای نوجوانان معمولا خوردن مقدار کم راضی‌کننده نیست. بعضی از نوجوانان می‌توانند تمام یک بسته چیپس یا یک بطری نوشابه را تمام کنند در حالی که مناسب چند نفر است. آنها را تشویق کنید با بدنشان هماهنگ شوند و از نشانه‌های گرسنگی و تشنگی در درون خود تبعیت کنند و فقط وقتی گرسنه بودند، غذا بخورند. آنها در حال رشد هستند و هم به کالری و هم به مواد مغذی نیاز دارند. تمرکز روی مواد خوراکی با ارزش تغذیه ای بالا مثل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، پروتئین‌های بدون چربی، لبنیات کم چرب و غلات، می‌تواند به نوجوانتان کمک کند، بدون این که کالری بالا یا چربی و شکر و نمک زیاد مصرف کنند، احساس سیری کنند.

ادعای سالم بودن مواد خوراکی حقیقی است؟

ادعاهایی که کارخانه‌های مواد خوراکی مطرح می‌کنند، معمولا پیغام‌های متفاوتی ارسال می‌کنند. چه کسی می‌تواند بگوید غلات پر از شکر می‌تواند منبع خوبی برای غلات کامل باشد یا آبمیوه‌های اسانس دارد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؟ به نوجوانتان یاد بدهید وقتی اطلاعات روی بسته مواد غذایی جای سوال دارد، تحقیق بیشتری بکند. خواندن برچسب ارزش غذایی روی بسته‌ها می‌تواند کمک کند که تشخیص دهیم آن ماده خوراکی انتخاب سالمی ‌است یا نه.

به آنها کمک کنید بیرون از خانه انتخاب‌های خوبی برای خوراک داشته باشند

با افزایش استقلال نوجوانان، والدین اغلب کنترلی بر آنچه آنها می‌خورند ندارند. القای اصول کلی تغذیه سالم به نوجوانان کمک می‌کند، وقتی خارج از خانه‌اند، انتخاب‌های بهتری برای خوراک داشته باشند. برنامه‌های موبایل و سایر ابزارهای آنلاین ممکن است نوجوان را تشویق کند که به عادات غذایی خود توجه کند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند از اپلیکیشن‌هایی که نوشیدن مقدار زیادی آب و دریافت وعده‌های روزانه میوه و سبزیجات را یادآوری می‌کنند، استفاده کنند.

شکی نیست که نوجوانان شما به هرحال این موارد را جدی نمی‌گیرند و خوراکی‌های کم تر ‌مغذی را انتخاب می‌کنند، اما همچنان آنها را تشویق می‌کنید که مواظب سلامتی خود باشند - نتیجه خواهد داد.

منبع: Eatright / مترجم: شقایق عرفی‌نژاد

کد خبر 649340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha