گروه ورزشی:‌ سیاست و تفکرات قلعه‌نویی برای رویارویی با پرسپولیس بی‌شباهت به ایده‌های منصور پورحیدری نیست.

مدیرفنی فعلی پاس همدان که سال‌ها در استقلال مربیگری کرد، در اکثر دربی‌ها چهره موفقی داشت و همیشه برای آرایش تیم‌اش در خط‌میانی اهمیت زیادی قائل بود. قلعه‌نویی نیز در این سال‌ها همیشه مقابل پرسپولیس یک مربی موفق بوده و تاکنون در دربی تهران شکست نخورده است. 

قلعه‌نویی با وجود اینکه خیلی‌ها از سیستم بازی استقلال انتقاد کردند، بارها از تفکرات خودش دفاع کرد و حاضر نشد سیستم 2-5-3 را تغییر بدهد. البته بازی با پرسپولیس برای او اهمیت‌های ویژه‌ای دارد و شاید در این مسابقه تعداد هافبک‌های استقلال به عدد 6 برسد و آبی‌ها فقط با یک مهاجم بازی کنند. قلعه‌نویی با آگاهی از قدرت خط‌میانی پرسپولیس،‌ قصد دارد که از 6 هافبک استفاده کند تا میانه زمین را در اختیار داشته باشد.

او به احتمال فراوان از حسین کاظمی و یدالله اکبری به عنوان 2 هافبک دفاعی خود استفاده خواهد کرد و جباری و جان‌واریو هم هافبک‌های هجومی‌ استقلال خواهند بود. در سمت راست و چپ هم خسرو حیدری و هاشم ‌بیک‌زاده بازی خواهند کرد. البته قلعه‌نویی در انتخاب مهاجم تردیدهایی خواهد داشت ولی انتخاب نهایی‌اش بین آرش برهانی و سیاوش اکبرپور خواهد بود. قلعه‌نویی در بازی با راه‌آهن هم با تعویض جباری به جای عباسفرد سیستم تیمش را از 2-5-3 به 1-6-3 تغییر داد و شاید این روش را در بازی با پرسپولیس هم به کار ببرد.

امیر قلعه‌نویی در حالیکه از برد تیمش مقابل راه‌آهن خوشحال است، می‌گوید: «در آستانه دربی تهران، 3 امتیاز بازی مقابل راه‌آهن بسیار باارزش بود. این دیدار، دشوارترین بازی استقلال بود و به داود مهابادی به دلیل بازی خوب تیمش تبریک می‌گویم. راه‌آهن مستحق این شکست نبود اما استقلال نیز بسیار خوب بازی کرد و خدا را شکر می‌کنم که پیش از دربی تهران این 3 امتیاز باارزش را به دست آوردیم.»

وی ادامه می‌دهد: «این بازی فراز و نشیب‌های بسیاری داشت، بازیکنان استقلال پس از دریافت گل تنها 10 دقیقه همان استقلال واقعی شدند که انتظارش می‌رفت و توانستند 2 گل به ثمر برسانند. در نیمه‌دوم نیز لایه‌های دفاعی را افزایش دادیم چراکه می‌دانستیم راه‌آهن حریف خطرناکی است و فرصت گلزنی را به حریف ندادیم. بر روی ضدحمله نیز موقعیت‌هایی داشتیم که با بی‌دقتی بازیکنان از دست رفت.» قلعه‌نویی درباره نیمکت‌نشینی مجتبی جباری در ابتدای بازی نیز می‌گوید: «این تصمیم کادرفنی بود، با این حال در ادامه از او استفاده کردیم.» 

قلعه‌نویی که دوست ندارد از حالا در مورد دربی صحبت کند، می‌گوید: «از حالا زود است که اظهارنظر کنیم، با این حال دربی همواره شرایط مخصوص به خود را دارد، هر چند که معتقدم بازی مقابل پرسپولیس آسان‌تر از بازی برابر راه‌آهن است. زیرا در دربی بازیکنان وظیفه‌شان را می‌دانند و کادرفنی مشکل چندانی ندارد. تنها باید کمی روی مسائل روحی و روانی و فنی مربوط به این بازی کار کنیم، بازیکنان به اندازه کافی انگیزه و تلاش لازم برای این بازی را خواهند داشت.»

قلعه‌نویی به بازی نه‌چندان خوب تیمش مقابل راه‌آهن نیز اشاره می‌کند: «در هر صورت بازیکنان استقلال طی هفته گذشته در باد پیروزی 6 بر صفر خوابیده بودند، همان طور که گفتم تنها 10 دقیقه استقلال واقعی را دیدیم.

کد خبر 64531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز