دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

مهدی ربوشه: جنگ روانی آبی‌ها آنقدر کم‌نقص بود که در جلسه هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس مورد شناسایی و تحلیل قرار نگیرد.

هرچند که افشین قطبی پس از ماجرای اتهام یکی از رسانه‌ها به مارکوی برزیلی همان واکنشی را نشان داد که اتفاقاً مورد دلخواه حریف بود، آنجا که با عبارات تندی  برخی از خبرنگاران را نشانه گرفت. ماجرا از جایی شروع شد که یکی از سایت‌های خبری نزدیک به سرمربی استقلال تصمیم گرفت نبرد رسانه‌ای سختی را قبل از دربی علیه پرسپولیس راه‌اندازی کند.

خبر تکان‌دهنده واسطه‌گری مربی پرسپولیس که به طور مستقیم توسط این سایت منتشر شد واکنش تند افشین قطبی را به همراه داشت. این سایت خبری نوشته بود دلیل غیبت‌های مکرر مارکو، تلاش او برای جذب مهاجم برای فولاد خوزستان است. سرمربی پرسپولیس وظیفه خود می‌دانست که از دستیار برزیلی‌اش دفاع کند. هر چند که دفاعیه قطبی به همان صورتی مطرح شد که دلخواه رقیب بود، البته قطبی خیلی زود درصدد عذرخواهی از رسانه‌ها برآمد. او تأکید کرد که منظورش تنها یک رسانه بوده و اتفاقاً دیگر رسانه‌ها محترم‌اند و دلیل اصلی زنده ماندن فوتبال هستند.

 استعفای هدایتی

این دومین خبری بود که حتی هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس را نیز وادار به واکنش کرد. خبر استعفای هدایتی از آنجایی مورد توجه قرار گرفت که رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس به دلیل مذاکره با اسپانسر این فصل سرخ‌ها در جلسه روز شنبه حضور نیافته بود.
خبر این‌بار حتی شوکه‌کننده‌تر از شایعه‌ واسطه‌گری مارکو به نظر می‌رسید. چه استعفای اصلی‌ترین چهره باشگاه پرسپولیس که طی یکی، دو ماه اخیر سهم خاصی از پرداخت‌ها و هزینه‌های مالی باشگاه را برعهده داشته است شوک قابل توجهی را به اعضای تیم وارد می‌کرد.

مجید فرخزادی در این باره می‌گوید:‌ «هیأت‌مدیره، حاشیه‌ها و جنگ‌ روانی عده‌ای که اتفاقاً مورد شناسایی هم قرار گرفتند را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.» عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه می‌دهد: «متأسفانه بعضی‌ها بازی را با انتشار شایعات مسموم، بیرون زمین ‌دنبال می‌کنند و این باشعار موسسه فرهنگی ورزشی شدیداً منافات دارد.»

فرخزادی با اشاره به احتمال شکایت باشگاه پرسپولیس از آنهایی که علیه کادر فنی دست به شایعه‌پردازی زده‌اند، تأکید می‌کند:‌ «قبل از دربی سکوت می‌کنیم و همه چیز را به بازیکنان،‌ کادر فنی و هواداران واگذار می‌کنیم اما بعد از دربی خیلی از مسائل را روشن خواهیم کرد.»   درحالی که پرسپولیسی‌ها معتقدند جنگ‌روانی از سوی استقلالی‌ها شروع شده است، مسئولان باشگاه استقلال این اتهام را رد می‌کنند.  مسئولان باشگاه پرسپولیس شایعه استعفای هدایتی را تکذیب کرده‌اند.

آنها می‌گویند: «هرگز چنین موضوعی صحت ندارد و این شایعه حاصل غرض‌ورزی همان تیم رسانه‌ای است که پیشتر نسبت به دستیار قطبی اقدام به درج اخبار کذب کرده بود.»   استقلال بازی قبل از دربی را به نفع خود تمام کرد. آبی‌ها با نتیجه 2 بر یک راه‌آهن را شکست دادند تا همچون رقیب خود قبل از دربی زمین بازی را برنده ترک کنند. این درحالی است که امیر قلعه‌نویی و دیگر اعضای کادر فنی استقلال قصد ندارند درباره شایعات یکی، دو هفته اخیر صحبت کنند.
با این حال مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با همشهری پاسخگوی برخی سئوالات بود.

  • استقلال مقابل راه‌آهن برد ارزشمندی را به‌دست آورد.

صددرصد همین‌طور است. گمان می‌کنم استقلال رفته‌رفته خودش را پیدا خواهد کرد.

  • خیلی‌ها این برد را حاصل شوک حضور شما به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال می‌دانند. خودتان چقدر با این مسئله موافقید؟

بی‌تعارف بگویم که استقلال این برد ارزشمند را مدیون زحمات کادر فنی، بازیکنان و حمایت هواداران است، همین.

  • برنده شدن استقلال در دربی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

برد کم‌اهمیتی نیست اما بیشتر برای هواداران ما مهم است وگرنه ما به پرسپولیس همان طور نگاه می‌کنم که به سایر تیم‌ها. دربی برای ما یک مسابقه معمولی است.

  • اما اتفاقات چند روز اخیر نشان می‌دهد که این بازی چندان هم معمولی نیست. شایعاتی پرسپولیس را در برگرفت که اتفاقاً مسئولان این باشگاه معتقدند استقلال قبل از دربی قصد دارد به جنگ روانی دامن بزند. نظرتان چیست؟

بهتر است به جای این حرف‌ها به وضعیت خودشان رجوع کنند. ما به رقابت صمیمانه پایبند هستیم و خارج از حاشیه‌سازی و تن دادن به فضایی مسموم، قصد داریم حرف‌هایمان را در درون زمین ثابت کنیم. بهتر است تیم‌ها به جای فرافکنی به دنبال حل مشکلات درونی‌شان باشند و وگرنه پرسپولیس برای ما مثل تیم‌های دیگر است.

  • آقای آشتیانی، به نظر می‌رسد با وجود شایعاتی که پیرامون اختلاف شما با امیر قلعه‌نویی مطرح شده بود، قصد دارید حاشیه‌های استقلال را کنترل کنید.

بله، هیچ مشکلی وجود ندارد. شیوه مدیریتی من از حیث پرهیز از خودخواهی‌ها روش متفاوتی به‌نظر می‌رسد. معتقدم که از تمامی ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده کرد و البته آقای قلعه‌نویی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 64530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز