همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: از عملکرد تیم استقلال راضی و از نتیجه‌ی بازی ناراضی هستم.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به تماشاگران تبریک بگویم که شاهد یک بازی جوانمردانه بودند و خوشحالم تمامی کسانی که به ورزشگاه آمدند و چه در پای گیرنده‌ها، این بازی را دیدند و از تماشای جذابیت‌های آن لذت بردند. تیم استقلال در 30 دقیقه‌ نخست بازی به دنبال پرس بر تیم حریف بود که خوشبختانه به اهداف‌مان رسیدیم اما، داور یک پنالتی صد درصد برای ما نگرفت و همچنین یک موقعیت تک به تک برای برهانی را به اشتباه آفساید اعلام کرد. ضمن آنکه برهانی یک ضربه را نیز در سه قدم دروازه‌ی حریف از دست داد.

وی افزود: در10 دقیقه‌ پایانی برای حریف تله‌گذاری کردیم و در حالی که در میان دفاع حریف فضاهایی برای نفوذ وجود داشت، آرش برهانی را برای تصاحب موقعیت در میان مدافعان پرسپولیس متمرکز کردیم که او چندین بار صاحب توپ شد.

سرمربی تیم استقلال ادامه داد: در نیمه‌ دوم دستور کار ما بار دیگر پرس حریف بود که از همین راه به گل نیز رسیدیم. پس از آن پرسپولیس تا اندازه‌ای فشار بر دروازه‌ی ما را بیشتر کرد که بیشتر حاصل خلاقیت فردی بود نه تاکتیک تیمی. ما بیژن کوشکی را به زمین فرستادیم تا با دفاع من تو من علی کریمی را مهار کند و در این مورد نیز موفق بودیم به گونه‌ای که حریف به بازی با توپ‌های بلند روی آورد که به طور دقیق همان خواسته‌ی ما بود. در این نیمه آرش برهانی و یدالله اکبری در یک موقعیت چهار به یک فرصت‌های خوب گلزنی را از دست دادند و در نهایت در حالی که پرسپولیس همان طور که دلخواه ما بود بازی می‌کرد، یک لحظه بیژن کوشکی از وظیفه‌اش غافل شد تا نتوانیم سه امتیاز بازی را بدست آوریم.

قلعه‌نویی ادامه داد: پرسپولیس در نیمه‌ دوم به غیر از یک تک به تک توره و یکی، دو شوت از راه دور فرصت دیگری نداشت و همان طور که گفتم فرصت‌های این تیم بیشتر به دلیل خلاقیت‌های فردی بود تا کارهای تاکتیکی.

قلعه‌نویی درباره‌ی واکنش‌اش نسبت به بیژن کوشکی پس از پایان بازی گفت: به کوشکی برنامه دادیم تا کریمی را مهار کند و زمانی که یار مستقیم کوشکی یعنی کریمی گل می‌زند، طبیعی است که نشان می‌دهد کوشکی اشتباه کرده است.

وی افزود: زمانی که تیم ما بازی را با تساوی به پایان می‌رساند و کادر فنی و هواداران استقلال از این نتیجه ناراحت هستند، یعنی آ‌نکه تیم ما یک سروگردن از پرسپولیس بالاتر بوده است.

قلعه‌نویی درباره‌ی تعویض‌هایش نیز گفت: پس از تعویض‌های ما چندین موقعیت گل داشتیم اما، پرسپولیس موقعیت گل چندانی نداشت.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: درست است که پرسپولیس سوار بر بازی بوده است، اما اگر شما مربی‌گری بلد بودید، می‌دانستید که سوار بازی بودن با موقعیت ساختن تفاوت می‌کند. پرسپولیس در نیمه‌ دوم همان طور که ما می‌خواستیم بازی می‌کرد البته تعویض جباری تا اندازه‌ای بر کار تیمی ما تاثیرگذار بود. ما ابتدا با آوردن کوشکی قصد داشتیم تا علی کریمی را از بازی خارج کنیم که این کار به خوبی انجام شد سپس قصد داشتیم تا در 20 دقیقه‌ پایانی علی علیزاده را به جای جان‌واریو خارج از زمین کنیم تا نتیجه را به دست آوریم و حتی تعداد گل‌هایمان را افزایش دهیم اما، زمانی که جباری مصدوم شد، چاره‌ای نداشتیم که در سومین تعویض او را از زمین خارج کنیم. در واقع ما قصد داشتیم مانند بازی با راه‌آهن بازی را با دو مهاجم به پایان برسانیم اما اینگونه نشد و بازی به تساوی کشیده شد.

قلعه‌نویی درباره‌ وقت کشی بازیکنان استقلال گفت: من نمی‌دانم بازی 15 دقیقه وقت اضافی داشت یا چهار دقیقه. تصور می‌کنم این سوالات مغرضانه است. از این چهار دقیقه، دو دقیقه‌ی آن هم برای مصدومیت واعظی دروازه‌بان پرسپولیس گذشت.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون استفاده نکردن از بازیکنان با تجربه‌ استقلال چون فرهاد مجیدی و تعویض سیاوش اکبرپور نیز گفت: شما نباید راجع به اینکه چه کسی به میدان می‌رود، سوال کنید. شما تنها حق دارید درباره‌ حرکت کلی تیم سوال کنید. من یک هفته با این بازیکنان بوده‌ام و می‌دانم که باید از کدام بازیکن استفاده کنم. سوالات شما کارشناسانه نیست و من که روزی چهار ساعت بازیکنان را می‌بینم، بهتر می‌دانم که باید چه نفراتی به میدان بروند.

سرمربی تیم استقلال تهران ادامه داد: به هیچ عنوان از نتیجه‌ بازی راضی نیستم. زمانی که رقیب اصلی ما مساوی می‌کند و جشن می‌گیرد، طبیعی است که ما باید ناراحت باشیم. باید روند بازی و موقعیت‌هایی که از دست رفته است را بشمارید تا قدرت تیم استقلال مشخص شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما در این بازی چهار موقعیت بالای 80 درصد را از دست دادیم. ضمن ‌آنکه یک پنالتی به نفع ما گرفته نشد و داور در صحنه‌ اعلام آفساید نیز اشتباه کرد. ما باید جریان بازی را کنترل می‌کردیم و یک سوم دفاعی فضای تیم حریف را برای آرش برهانی باز می‌کردیم که پرسپولیس هیچ گاه متوجه این موضوع نشد.

قلعه‌نویی ادامه داد: گلی که تیم پرسپولیس به ثمر رساندن بر روی یک پاس 70 متری و در واقع یک توپ "بکش زیرش" بود که بیژن کوشکی یار مستقیم خود را نگرفت اما،‌ در مقابل ما چهار بار در عمق دفاع پرسپولیس تک به تک شدیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی قضاوت بازی نیز گفت: تصور می‌کنم در دقیقه‌ 60 بازی زمانی که تماشاگران پرسپولیس شروع به اعتراض و پرتاب صندلی کردند، روند سوت‌های داور بازی تغییر کرد و به ضرر تیم استقلال چرخید. در هر صورت ما باید با این شرایط کنار می‌آمدیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی تعداد موقعیت‌های دو تیم نیز گفت: من کامپیوتر در ذهنم ندارم که بخواهم این سوال را جواب دهم اما، آنها یک موقعیت بیشتر نداشتند در حالی که استقلال دو موقعیت گل صد درصد داشت.

خبرنگاری با انتقاد از ادبیات امیر قلعه‌نویی نسبت به تیم حریف گفت، قطبی بازی تیم شما را تحسین کرد که قلعه‌نویی پاسخ داد: افشین قطبی کسی نیست که بتواند درباره‌ی من صحبت کند.

او سپس به یکی از خبرنگاران که سوالاتی را مطرح می‌کرد، گفت: یا یک سوال بپرس و یا ساکت باش.

در شرایطی که اطرافیان امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی بارها نظم این نشست را در انتقاد به سوالاتی که از سرمربی استقلال پرسیده می‌شد، برهم می‌زدند در نهایت درگیری لفظی میان خبرنگاران بالا گرفت و قلعه‌نویی نیز محل کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.

کد خبر 64788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز