مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: در جریان شهرآورد بزرگ پایتخت هیچ‌گونه خسارت مالی از سوی تماشاگران فوتبال به ناوگان اتوبوسرانی تهران وارد نشد.

بیژنی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با درنظرگرفتن اینکه به هر حال هزینه‌های خسارت احتمالی اتوبوس‌ها از جیب خود مردم باید پرداخت شود، بابت وارد آمدن حداقل آسیب به اموال عمومی اظهارخرسندی کرد وافزود: باید اعلام کنم طی یکسال گذشته، خسارات وارده به اتوبوس‌های شرکت واحد تقریبا به صفر رسیده است و بنده وظیفه خود می‌دانم تا از همکاری خوب علاقه‌مندان به فوتبال تشکر کنم.

به گفته بیژنی، امسال شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به‌منظور کاهش خسارات و خطرات برگزاری مسابقات بزرگی از این دست، تمهیداتی را اندیشید.

وی در توضیح این تمهیدات به همشهری گفت: درحالی که در سال‌های قبل، اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها تماشاگران فوتبال را فقط از ورزشگاه آزادی به میدان‌های آزادی و انقلاب می‌رساندند؛

اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به‌منظور رفاه حال تماشاچیان فوتبال، جمعه گذشته3 هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با استقرار در 3 ضلع شرقی، ‌‏غربی و جنوبی ورزشگاه آزادی اقدام به جابه‌جایی تماشاگران در مسیر‌های ورزشگاه آزادی، میدان دوم صادقیه، میدان ونک و میدان رسالت، ورزشگاه آزادی، میدان انقلاب، میدان امام حسین، میدان خراسان و همچنین جاده مخصوص کرج، میدان راه آهن و فلکه دوم نازی آباد کردند.

این درحالی است که براساس اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سعی شد‌ با پخش پوستر ‌و اعلامیه در اطراف ورزشگاه آزادی اطلاع رسانی لازم در این باره صورت پذیرد.

به گفته بیژنی در سال‌های گذشته، به‌دلیل اینکه جابه‌جایی تماشاگران فقط از پارکینگ شماره 19 ورزشگاه آزادی صورت می‌گرفت، شاهد هجوم تماشاگران و مشکلات بسیاری در این زمینه بودیم اما در این دوره از مسابقات فوتبال، 3 پارکینگ ورزشگاه آزادی برای پارک اتوبوس‌ها در نظر گرفته شد و به این ترتیب علاوه بر ترافیک انسانی کمتر در اطراف ورزشگاه آزادی، تعداد اتوبوس‌ها افزایش پیدا کرد و خسارت‌ها هم به‌شدت پایین آمد.

بیژنی ادامه داد: در طرح جامع اتوبوسرانی برای به صفر رساندن میزان خسارت‌ها، پذیرایی از تماشاگران هم گنجانده شده، به‌گونه‌ای که تمام تماشاگران بعد از بازی و هنگام سوار شدن به اتوبوس با آبمیوه خنک پذیرایی شوند، البته در روزهای زمستان هم به شکل دیگری از تماشاگران پذیرایی خواهد شد.

وی افزود: در گذشته برای جابه‌جا کردن هواداران از اتوبوس‌های فرسوده استفاده می‌شد، اما در حال حاضر به‌دلیل رفتار پسندیده تماشاگران تلاش کرده‌ایم بهترین اتوبوس‌ها را در اختیار تماشاگران فوتبال قرار دهیم و حتی مقرر شده تا اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز به‌طور رایگان اقدام به جا به‌جایی هواداران کنند.

کد خبر 64911

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز