همشهری آنلاین: حسین کاظمی، آرش برهانی و علیرضا نیکبخت واحدی به خاطر عملکردشان در داربی 65 تهران به کمیته انضباطی احضار شدند.

به گزارش ایسنا مجتبی شریفی همچنین احتمال داد پس از بازبینی فیلم بازی امیر قلعه‌نویی نیز به کمیته‌ انضباطی فراخوانده شود.

شریفی اظهار کرد: شهرآورد شصت و پنجم نسبت به شهرآوردهای گذشته شرایط بهتری داشت. این نظر جمیع مسوولان است که این شهرآورد نسبت به قبلی‌ها بهتر بوده اما، متاسفانه باز هم مسایلی بوده که باید آنها پیگیری شود.

وی ادامه داد: من در این بازی به عنوان یک تماشاگر همه جای استادیوم را گشتم و به نکات جالبی دست پیدا کردم. مهمترین قضیه لیدرهای تیم‌ها هستند. من فکر می‌کنم اگر بتوانیم لیدرها را آرام کنیم و آموزش مناسبی به آنها بدهیم و آنها طبق آموزش ما عمل کنند، شرایط بهتری در استادیوم‌ها خواهیم داشت.

وی گفت: اکنون ما چیزی که در استادیوم‌ها شاهد هستیم وجود تعداد زیادی لیدر جوان است که بدون هیچ پروایی هر شعاری را مطرح می‌کنند و جوانان دیگر هم با نگاه کردن به لیدرها به تکرار شعارها می‌پردازند. متاسفانه فحاشی در میان لیدرها و برخی تماشاگران عادت شده و باید این عادت را از بین ببریم.

رییس کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال درمورد شکسته شدن صندلی‌ها از سوی تماشاگران نیز خاطرنشان کرد: صحنه‌ی بسیار زشتی که من در ورزشگاه دیدم، شکسته شدن صندلی‌ها بود که در این مورد دو عقیده دارم. اول اینکه نباید به خاطر سیصد یا چهارصد نفر که صندلی‌ها را می‌شکنند صد هزار نفر جمعیت را از حضور در ورزشگاه محروم کنیم اما، برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد. نخستین مساله این است که ما باید هرچه سریع‌تر صندلی‌های شماره‌دار و فروش اینترنتی بلیت‌ها را در دستور کار قرار دهیم برای این موضوع هم به زودی نشستی را با معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی و مدیر ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنیم که هرچه سریع‌تر بتوانیم صندلی‌ها را شماره‌دار کنیم. در این صورت اگر صندلی شکسته شود، نام فرد مشخص می‌شود و ما می‌توانیم آن فرد را از حضور در ورزشگاه محروم کنیم.

شریفی درمورد لیدرهای تیم‌های فوتبال گفت: ما در نخستین قدم مسوولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و لیدرهای تیم‌ها را به صورت جداگانه به کمیته‌ی انضباطی دعوت می‌کنیم تا بتوانیم کم کم مشکلات را برطرف کنیم. با وضعیتی که اکنون وجود دارد، کمیته‌ انضباطی فقط حالت انفعالی باید داشته باشد. ما باید کار بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم در آینده شهرآوردهای بهتری را داشته باشیم. فکر می‌کنم تاکنون بر روی این مسایل کار نکرده‌ایم. من متاسفم از این موضوع؛ اما، باید از این پس مسایل آموزشی بهتری را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد بازیکنان و مربیان خاطی داربی که به کمیته‌ انضباطی دعوت می‌شوند، گفت: پس از ارایه‌ گزارش ناظران ما از حسین کاظمی و آرش برهانی از تیم استقلال و علیرضا نیکبخت واحدی از پرسپولیس برای حضور در نشست کمیته‌ی انضباطی دعوت خواهیم کرد. این نشست طی چند روز آینده برگزار خواهد شد.

شزیفی تاکید کرد: احتمالا پس از بازبینی فیلم دیدار استقلال و پرسپولیس از امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال هم برای پاره‌ای از توضیحات درمورد اعتراضاتش به داور مسابقه دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 64862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز