چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: مرد همیشه آرام نیمکت پرسپولیس برای دومین بار در فصل جاری در چالش جدی با نمایندگان رسانه‌های خبری قرار گرفت.

افشین قطبی متاثر از جنگ روانی اردوگاه رقیب ظهر روز سه‌شنبه در پایان تمرین تیمش جامعه خبرنگاران ورزشی را مورد هجوم قرار داد که این اتفاق اعتراض خبرنگاران را در پی داشت. این دومین چالش جدی قطبی و خبرنگاران در بازگشت سرمربی پرسپولیس به فوتبال ایران بود. اولین چالش زمانی روی داد که قطبی در پایان بازی با ذوب‌آهن بازگشت به پرسپولیس را دیوانگی خواند.

شایعه همکاری مارکو و فولاد

همه چیز از انتشار یک خبر در یکی از سایت‌های اینترنتی نزدیک به کادر فنی  استقلال آغاز شد. انتشار این خبر در فاصله 10 روز به شهرآورد 65، آغاز جنگ روانی اردوگاه رقیب محسوب می‌شود و البته قطبی هم به راحتی اسیر آن شده است. واکنش تند او در برابر خبرنگاران قطعاً واکنش تند خبرنگاران و رسانه‌ها را در پی خواهد داشت.

سایت خبری جهان ورزش روز دوشنبه در صفحه نخست از همکاری دستیار برزیلی قطبی با باشگاه فولاد برای جذب یک بازیکن برزیلی خبر داد. در تیتر این گزارش آمده است: «مربی برزیلی پرسپولیس نه قهر کرده نه پدرش بیمار است، مارکو برای فولاد مهاجم می‌آورد.» در بخشی از متن این خبر نیز آمده است: «سران باشگاه فولاد خوزستان تصمیم گرفته‌اند یک مهاجم برزیلی به تیم اضافه کنند. آنها برای آوردن یک مهاجم طراز اول برزیلی - طراز اول البته در سطح لیگ برتر ایران - از مارکو کمک گرفته‌اند.

این هم شد دلیلی برای رفتن کمک مربی پروازی «ارتش سرخ» به زادگاهش.مارکو قصد دارد با جست‌وجو بین بازیکنان برزیلی یک مهاجم به فولاد بیاورد تا  به درد جلالی بخورد.  اگر روزی مهاجم برزیلی آمد فولاد و به پرسپولیس گل زد و به سمت مارکو دوید و او را در آغوش کشید، زیاد جا نخورید!» خبر جهان ورزش با توجه به غیبت مربی برزیلی در تمرین پرسپولیس انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت. البته مجید جلالی و مسئولان باشگاه فولاد با تکذیب خبر این سایت مدعی شدند که مارکو هیچ ارتباطی به جذب بازیکن برزیلی ندارد.

چالش در تمرین پرسپولیس

ظهر روز سه‌شنبه مطابق معمول همه تمرینات پرسپولیس، افشین قطبی به سمت خبرنگاران حرکت کرد تا پاسخگوی سئوالات نمایندگان رسانه‌های گروهی باشد.  سئوال یکی از خبرنگاران پیرامون گزارش سایت جهان ورزش و همکاری مارکو با باشگاه فولاد خشم سرمربی پرسپولیس را برانگیخت. قطبی که مدتی است از انتشار اخبار غیرواقعی در روزنامه‌ها شکایت دارد به تندی در مقام پاسخگویی برآمد.

به گزارش ایسنا او در این مورد گفت: «شما مگر غیرت ندارید که چنین کاری می‌کنید. شما مگر وجدان کاری ندارید؟ شما مگر حیوان‌اید؟ آخر حیوان هم با حیوان کاری که برخی روزنامه‌ها با پرسپولیس می‌کنند را نمی‌کند. مارکو اصلا نمی‌داند فولاد چه تیمی است و کجاست؟ پس چه طور می‌شود برای آوردن بازیکنی برای این تیم به برزیل رفته باشد؟ من به عنوان سرمربی پرسپولیس وظیفه دارم که در قبال اذیت کردن برخی خبرنگاران و روزنامه‌های ورزشی، از دستیارانم دفاع کنم. مارکو با صداقت و وجدان کاری در پرسپولیس فعالیت می‌کند. چرا شما این طور او را اذیت می‌کنید؟»

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اعتراض خبرنگاران، گفته‌های ابتدایی‌اش را اصلاح کرد و اظهار داشت: «من همیشه به شما احترام گذاشته‌ام و با صداقت حرف زده‌ام و نمی‌توانم دائما شایعات و اخبار کذبی که علیه پرسپولیس، پشت‌پرده‌ پرسپولیس و مسائل شخصی بازیکنان و مربیان پرسپولیس مطرح می‌شود را تکذیب کنم. معتقدم روزنامه‌ها پل ارتباطی مردم و باشگاه‌ها هستند، پس نباید با انتشار اخبار و مصاحبه‌های دروغ اعتماد مردم را سلب کنند؛ متاسفانه کشور ایران با جمعیت 70 میلیونی خود شاهد فروش حدود تنها 5 هزار روزنامه ورزشی است که این نشان از بی‌اعتمادی مردم نسبت به روزنامه‌هاست.

من قصد توهین و جسارت به اشخاص و یا خبرنگارانی که در تمرینات حاضر می‌شوند، ندارم بلکه معتقدم جریان‌هایی که ممکن است در برخی روزنامه‌ها هدف‌گذاری شود تا علیه تیمی دروغ بنویسند، باید از بین بروند و مشکل من فقط با آنهاست.»  با گذشت ساعتی از این اتفاقات، افشین قطبی در گفت‌وگو با همشهری پیرامون اتفاقاتی که در این تمرین افتاد گفت: «من قصد توهین به هیچکس را نداشتم. منظور من خبرنگاران نبودند.

همیشه به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ورزشی ایران احترام گذاشته‌ام اما واقعا نمی‌شود این وضعیت را تحمل کرد. هر روز برای ما حاشیه درست می‌کنند و با انتشار اخبار غیرواقعی می‌خواهند جو تیم را خراب کنند. من باید در مقابل آنها چه کنم؟»

سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: «بسیاری از خبرنگاران وظیفه خودشان را با صداقت و وجدان انجام می‌دهند که همیشه برای من قابل احترام هستند اما عده‌ای هم فقط به دنبال خواسته‌های خودشان هستند و دروغ می‌گویند. باید با آنها برخورد شود. من نمی‌توانم سکوت کنم اما باز هم تاکید می‌کنم با گفتن این حرف‌ها قصد توهین به خبرنگاران را نداشته‌ام.»

کد خبر 64173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز