شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: تیم پرستاره افشین قطبی که پیش از آغاز فصل مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رفت پس از 2 پیروزی خانگی به دو تساوی مقابل ملوان و ذوب‌آهن رضایت داد و بالاخره در پنجمین بازی شکست خورد.

شکست پرسپولیس اما در سایه اشتباهات داوری و اعتراض شدید هواداران این تیم به مسعود مرادی کمرنگ شد. نزدیک به 70 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی به شکل عجیب و بی‌سابقه‌ای با سوت ممتد اعتراض خودشان به تصمیمات مسعود مرادی را نشان دادند و در پایان مسابقه با تشویق بازیکنان پرسپولیس از شکل بازی تیم   اظهار رضایت کردند.

مصطفوی، ‌اعضای هیأت‌مدیره و حتی افشین قطبی هم شکل بازی پرسپولیس را مورد تمجید قرار دادند اما مشکلات فنی تیم سرخپوش در هفته‌های اخیر قابل انکار نیست.
پرسپولیس در 10 دقیقه ابتدایی بازی با استفاده از فشار تماشاگران و اشتباهات مدافعان مس موقعیت‌های خوبی به دست آورد اما رحمتی مانع از بازشدن دروازه تیمش در این دقایق شد.

سرخپوشان در ادامه  نیمه اول توان نزدیک‌شدن به دروازه حریف را نداشتند. در نیمه‌دوم بازی هم میزبان، تیم حریف را تحت فشار قرار داد اما اشتباهات متعدد و سردرگمی مهاجمان این تیم مانع از فروپاشی دروازه مس شد. کرمانی‌ها با چند ضد حمله خطرناک به حملات پرسپولیس پاسخ دادند و بالاخره دروازه این تیم را گشودند. قطبی که سال گذشته در هفته هفدهم نخستین شکست را تجربه کرده بود .

این بار خیلی زود به اولین شکست فصل رسید. او البته به آینده امیدوار است خصوصاً در شرایطی که  دی‌کارمو و کریمی را به زودی در اختیار خواهد داشت و امیدوار است با استفاده از این دو بازیکن سرعت و تحرک بیشتری در خط حمله تیمش ایجاد کند.

پاداش پیروزی

داریوش مصطفوی اولین کسی بود که به همراه هدایتی از رختکن پرسپولیس خارج شد. مدیرعامل با روی خندان مقابل دوربین‌ها قرار گرفت و در اولین جمله گفت: «ما همین حالا به بازیکنان تیم پاداش پیروزی را دادیم چون از نظر ما آنها بهترین بازی را انجام دادند و بسیار موفق بودند. همه سعی خودشان را کردند اما اتفاقاتی افتاد که نگذاشت پرسپولیس به حق واقعی خودش برسد.»

پیش از مدیرعامل پرسپولیس ‌فرخزادی، ‌رئیس هیأت‌مدیره باشگاه گفته بود که ممکن است با موافقت اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس در اعتراض به اشتباهات داوری از لیگ کناره‌گیری کند. مصطفوی در خصوص اظهارات فرخزادی و کناره‌گیری پرسپولیس از رقابت‌های لیگ اظهار داشت: «آقای فرخزادی بیش از ما پرسپولیس را دوست دارند اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. ما بازی‌ها را دنبال می‌کنیم و تابع فدراسیون فوتبال هستیم اما واقعاً نمی‌دانیم جواب این تماشاگران را چه بدهیم. واقعاً در حق پرسپولیس ظلم می‌شود و نمی‌دانیم اعتراض خودمان را به چه کسی اعلام کنیم. من امیدوارم این شرایط تغییر کند و دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.»

قطبی: داور نتیجه بازی را رقم نمی‌زند

هواداران، ‌مدیران و بازیکنان پرسپولیس به شدت علیه داور مسابقه موضع‌گیری کردند اما افشین قطبی برخلاف همه پرسپولیسی‌ها هیچ انتقادی نسبت به داوری نداشت.
سرمربی پرسپولیس با آرامش در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه حاضر شد و ابتدا از نمایش ستاره‌های تیمش تمجید کرد: «من فکر می‌کنم پرسپولیس در این بازی نمایش خوبی داشت خصوصاً در 20 دقیقه ابتدای نیمه اول و همینطور در طول نیمه دوم بازی. شاید زمان مناسبی برای صحبت کردن از قهرمانی نباشد اما اگر پرسپولیس مثل این 45 دقیقه ظاهر شود حتما قهرمان می‌شود. من فکر می‌کنم ما فوتبال خوبی بازی کردیم و موقعیت‌های فراوانی داشتیم. مشکل فقط این بود که توپ را وارد دروازه نکردیم.»

قطبی بعد از بازی با ذوب‌آهن به قضاوت داور مسابقه اعتراض کرده بود که این اتفاق واکنش منفی رسانه‌ها را در پی داشت. سرمربی پرسپولیس فصل گذشته هرگز از داوران انتقادی نکرده بود و انتظار می‌رفت به این رویه ادامه بدهد. او اما برخلاف همیشه اشتباهات داوری را عامل توقف پرسپولیس دانسته بود. قطبی اما بعد از بازی با مس در خصوص داوری گفت:‌ «من دیگر نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم. بهتر است کارشناسان فیلم بازی را ببینند و نظر خودشان را اعلام کنند. من فکر می‌کنم باید به عنوان سرمربی مسئولیت این شکست را قبول کنم. مسئولیت 7 امتیاز از دست رفته در این 3 هفته به عهده من است. داور نتیجه بازی را رقم نمی‌زند بلکه خود ما چنین نتایجی به دست آورده‌ایم. من واقعاً متاسفم که نتوانستیم نتیجه مورد نظر هوادارانمان را کسب کنیم.»

کد خبر 63164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز